mandag den 4. maj 2009

Småt Sommertøj

Sommertøj til mindstebarnet fra egen hånd.

Kimonobluse
Bluse med skrålukning fra Elsebeth Gynthers Børnetøj du selv kan sy 0-4 år, stof fra Stof2000. Blusen var meget enkel at sy og resultatet er fantastisk, synes jeg. Gynthers sybog er super fed


Jordbærkjole
Mønster fra Ulla Welinders Sy og strik børnetøj 0-3 år, modellen hedder Tunika med bindebånd. Et fint enkelt mønster, men med god pasform og lang levetid, tænker jeg. Noget andet er, at vældig piget og det skal jeg nok lige vende mig til...



Blomsterhat
Inspireret af en butikskøbt solhat som dejlige Sol havde på, har jeg syet en SolHat. Det tog et par forsøg, og hatten buler lidt foroven, da jeg måtte tilføje et blad mere end først beregnet før hatten passede. Hattens konstruktion er relativt enkel at rekonstruere og helt sikkert besværet værd. Den både tjener sit formål og er sød.

2 kommentarer:

Bonca sagde ...

I like your photos

Janni sagde ...

Den er rigtig fin... måske må jeg lave en lille kopi til My en dag :-)