fredag den 26. juni 2009

The Handmade Pledge

Så kom sommeren, og selvom jeg har strikket, syet og på anden måde kreeret en del, så har jeg ikke fået skrevet om det. Derfor griber jeg chancen for at bryde stilheden med en frisk vinkel.

Buy Handmade
Jeg har efterhånden en del gange stødt på The Handmade Pledge ude i "blogosfæren", og det har sat nogle tanker i gang, som har ligget og brygget i mit baghoved længe. Det er ganske sikkert gimmick-agtigt og vældig amerikansk, men jeg kan alligevel ret godt lide tanken. Derfor har jeg nu taget løftet.

I Took The Handmade Pledge! BuyHandmade.org

For for mig handler både om at støtte dem der skaber med hænderne ved at købe håndlavede ting, frem for masseproducerede. For mig er selve kernen, at lægge omtanke og "følelsesmæssig værdi" i ting, og ikke blot forbruge og smide bort. Derfor handler det lige så meget om selv at skabe med hænderne, både til andre og til mig selv og min familie.
Jeg ser det som en måde hvorpå jeg kan være mere nærværende tilstede i mit eget liv - og for de mennesker jeg holder af. Jeg ser det også som en måde hvorpå jeg kan være med til at skabe en postiv forskel. Samtidig er det en anledning til at udvikle mit kreative udtryk og til at lære nyt.

1 kommentar:

Janni sagde ...

Det lyder som en god ide, amerikansk eller ej - Jeg er med på den, tror jeg... he, skal lige læse hvad jeg sværger på først :-)