tirsdag den 13. oktober 2009

Færdig! 2 grønne huer

Hele hattefesten startede med, at Aksel bad om en grøn hue. Jeg gik naturligvis fluks igang med at strikke en grøn hue.

Jeg vidste straks hvilket garn jeg ville bruge - noget dejligt farveladegrønt garn jeg havde farvet mange måneder inden med icing dye ligesom uldbodyerne, uden at vide hvad jeg skulle bruge det til.


Jeg synes farven er fantastisk og jeg elsker den måde toppen af hatten ser ud. Nu mangler jeg bare at få Aksel til at indse det fortræffelige i at bære en grøn hue.


Da huen var færdig ville hr. Jon gerne have en magen til, bare større. Jeg rodede lidt i mit garnlager (mit stash) og fandt nogle valgmuligheder, og Jon valgte en fin voksen-grøn farve.


Desværre krævede den voksne version lidt mere end et enkelt nøgle garn, så jeg løb tør og måtte vente på friske forsyninger. Ikke at jeg for alvor klager over at måtte købe mere garn.


Opskrift: Egen - hvis man da kan kalde det en opskrift (noter til begge versioner findes på Ravelry, på engelsk)
Garn: Peruvian Highland Wool, hhv. farvet med Wilton's Icin Dye og ikke (alt garn købt hos 123knit.com)



3 kommentarer:

Familien Borup sagde ...

Tjek! Har netop indkøbt grønt garn til 1 stk. voksen herrehue - og her er jo opskriften ;o) Fiiiiiiiiiiiin top

Anonym sagde ...

Kan jeg få opskriften?
K.

Signe sagde ...

Hej K

Fedt at du er interessret :)
Jeg har skrevet opskriften (hvis man da kan kalde den det) ned på projektsiden på Ravelry. Hvis du ikke er medlem (hvilket jeg stærkt kan anbefale at blive) eller ikke er tryg ved strikke-engelsk smider jeg gerne en oversættelse her :)

Venligst
Signe