fredag den 30. oktober 2009

Lilla ugler

Beslutningen er truffet, og mit hjemmefarvede, lilla garns skæbne er at blive til Owls (Ravelry link). Og arbejdet flyver afsted på pinde str. 6½
Jeg har lavet temmelig mange ændringer i forhold til den originale opskrift.
Trøjen er i udgangspunktet strikket ud i et, men jeg strikker oppefra og ned, som man også kan se på billedet, og derfor har jeg vendt hele opskriften på hovedet.
Jeg har er også nået frem til, at en cardigan vil være meget mere anvendelig for mig end en trøje. Jeg har dog ikke den ringeste lyst til at give afkald på fordelene ved at strikke rundt, så derfor har jeg besluttet at "steeke" den, dvs. at klippe den op midt fortil efter den er strikket. Det krævede også nogle justeringer på opskriften for at gøre det muligt uden at give køb på symmetri og pasform.
Ændringer får mig til at føle mig modig og pioneragtig, selvom jeg absolut ikke er den første der gør nogen af delene.

1 kommentar:

Charlotte Trolle sagde ...

Hej S
hvor er den superfed og hvor spændende at du ændrer og gør den til din egen - glæder mig til at se resultatet :-)