torsdag den 31. december 2009

Færdig! Julegaverne

Det lader til at min computer er genopstået midlertidigt, så jeg griber chancen til at vise de hjemmestrikkede julegaver frem. Det er noget ganske særligt ved at give en hjemmelavet gave, både særlig dejligt og særligt angsprovokerende.
Min mor havde selv bedt om sin (- en hue magen til den jeg strikkede til mig selv, af samme garn som det jeg strikke halstørklæde af sidste jul), så det var klart den letteste at give.
Hun havde netop fået ny frisure og den klædte hende virkelig godt.
Opskrift: Habitat af Jared Flood (link til opskrift)
Garn: New Lanark Donegal Silk Tweed Aran - lækker og billig økologisk-og-lige-fra-fåret-uld fra Skotland Halsedisser til min kusine og min mormor. Relativt hurtigt strikkede og meget anvendelige. Jeg kan godt lide deres meget enkle og moderne udseende - og knapperne, jeg elsker knapper.
Opskrift: Thermis af Kris Knits (Ravelry link)
Garn: Det grå er Bambini fra Wilfert's, det grå-brune er Merino Extra Fine fra Garnstudio. Begge garnet er fantastisk bløde og lækre at arbejde med.
Jeg strikkede også et infinity tørklæde til Jons søster, men glemte i skyndingen at få taget billeder.
Næste gang jeg ser halstørklædet snupper jeg et par billeder og lægger på Ravelry.

Alle projekter kan ses i min notebook på Ravelry (hvis man er medlem)

Jeg har sat mig for at få gjort bare et lille strikkeprojekt mere færdig i år, så det arbejder jeg på højtryk for...

2 kommentarer:

hjemmemortil9 sagde ...

"Faldt" over din blog da jeg søgte på en blog jeg kendte i forvejen .. og åh, nogle dejlige halsedisser du har lavet til julegaver - jeg er også ravelry-medlem og må strax ind og se mere.... og vender helt sikkert også tilbage her hos dig, for her er mere jeg gerne vil læse om... ;0)

Signe sagde ...

Hej hjemmemortil9
Tusind tak for komplimentet, hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Fra en hjemmemor til en anden :)
Signe