fredag den 29. januar 2010

Klip klip klip

Så sprang jeg ud et "steek" (igen ingen anelse om evt. dansk begreb), for at omdanne min Owls sweater til en cardigan. Jeg oplevede slet ikke som angstprovokerende, som mange eller skriver det, men som sjovt og spændende.
Jeg havde planlagt denne manøvre fra starten og havde derfor lavet ændringer i opskriften; sat 6 ekstra masker ind midt front og læst op på de forskellige fremgangsmåder. Det viste sig at være i overkanten med 6 masker pga. garnets tykkelse, så jeg valgte at klippe et par masker i midten helt væk.
Nu mangler jeg bare de rette knapper og en blid vask og opspænding, og så er min første sweater til mig selv færdig.

... Og så overvejer jeg at skrive denne blog på engelsk. Den overvejelse havde jeg også da jeg startede den, men nu begynder det snart at blive fjollet.
Jeg lærte at strikke på engelsk (takket være knittinghelp.com), jeg bruger så godt som altid engelske opskrifter eller opskrifter i engelsk oversættelse og jeg kender ikke de danske navne for helt almindelige strikketeknikker.
Ravelry er som bekendt også på engelsk, og jeg synes det er fantastisk at være en del af en international strikke "community".
Se, der var endnu en ad de der pinlige citationstegn-noget-på-engelsk. Det ville der ikke være hvis...

1 kommentar:

Anja sagde ...

Engelsk ville måske ikke være så dårligt. Eller måske som minimum et lille summary på hver post..

Har ventet læææænge på det her indlæg. Den ser fed ud, glæder mig til det færdige resultat :)