lørdag den 27. februar 2010

Færdig! Flora

(English below)
Jeg fik endelig købt de perfekte knapper i går og efter at have syet alt 16 af dem på (gaaab!), kan jeg nu endelig annoncere, at min Olympiske strikkeprojekt har passeret målstregen. Jeg er så glad for trøjen, og glad for mine nye hækle- og flerfarveskills.
Jeg har ændret stort set alle aspekter af opkriften, og jeg tror det er min ynglingsdel af dette projektet. Jeg føler nu sikker nok i mine strikkeevner til at ændre et mønster så det passe med mine ideer og med min krop - og kompetent nok til at lykkes med det. Det er en skøn fornemmelse (og de tekniske detaljer omkring ændringerne kan findes på Floras Ravelryside)
Opskrift: "Den Uden Knapper..." fra et Hendes Verden-hæfte der hedder "Strik Trøjer"
Garn: Færøsk Snældan-garn, samt det nye Semilla øko-uldgarn fra BC Garn (den blå) altsammen fra Bette Design

På Ravelry: Signest's Flora
I finally bought the perfect buttons for Flora yesterday and after having sewn all 16 of them on (yawn!), I can now finally announce that my Olympic knitting project has crossed the finish line. I am so happy with it, and happy with my new crochet and colourwork skills.

I've changes just about every aspect of the pattern, and I think that is my favourite part of this project. I now feel confident enough to change a pattern to fit my ideas and my body - and competent enough to be successful. It is a very gratifying feeling (and the details of these alterations can be found on Flora's Ravelry page)

1 kommentar:

Stine sagde ...

hvor er den vidunderlig smuk ligesom dig min kære søde Signe veninde:)