torsdag den 27. maj 2010

Færdig! En hæklet kurv

Så lykkedes det mig endelig effektivt at afstive den kurv der på billedet i sidste indlæg mest lignede en stribet klat.
Nu står den på mit kreabord, fyldt med igangværende strikkesager og gør mig glad.

Man kan stadig se noget fnuller især i bunden af kurven, som er resterne af et uovervejet eksperiment med spraylak - altså møbellak, ikke hårlak. Det var en fiasko, og lugten var svær at slippe af med igen.
I sidste ende valgte jeg en mere miljøvenlig metode, det er både effektivt og nem. I al sin enkelhed opløste jeg nemlig 2 dele sukker i 1 del vand, gennemvædede kurven og spændte den ud over en afdækket kasse i den rette størrelse. Det tager en rum tid at tørre, men bliver stenhårdt, så jeg synes det var ventetiden værd.
Opskrift: Egen (løse noter på Rav)
Garn: Mark & Kattens øko baby bomuld

På Ravelry: Signest's Stripey Basket

3 kommentarer:

Familien Borup sagde ...

hvor fint. Så gælder det vist bare om ikke at spilde kaffe eller andet flydende over den ;o)
Jeg glæder mig så meget til at se jeres nye stue

Stine sagde ...

den er virkelig fed. God ide.

number19 sagde ...

Den ser super ud! Jeg har prøvet at 'stive' en skål med kartoffelstivelse, men det blev ikke stenhårdt...Jeg må prøve med sukker en anden gang.