tirsdag den 8. juni 2010

Festforberedelser

Da jeg var barn var det en fast del af fødselsdagritualet, at man (efter den obligatoriske vækning med fødselsdagssang) stod op til en flot oppyntet stue.
I midten hang der altid en kæmpe lang vimpel, som vist engang var faldet ned i min stedfars taske da han arbejdede på en flagfabrik. Detaljerne var vage.
For mig var det noget af det hyggeligste, at vide at min familie havde puslet omkring i huset efter jeg gik i søvn og sat vimpel og flag op og pyntet en fint morgenbord, og derfor har jeg, nu hvor Nova snart har fødselsdag og resten af slænget følger kort efter, sat mig for at vi skal have et lignende ritual.
I mellemtiden synes jeg dog der har knyttet sig alt for mange negative ting til det rød-hvide Dannebrog... eller måske er det bare fordi jeg er blevet voksen. I hvertfald bliver det ikke flag i traditionel forstand vi pynter op til fest med hjemme hos os...
Fortsættelse følger...

Ingen kommentarer: