tirsdag den 1. juni 2010

Færdig! Kelso Cardigan

(English translation below)
Så blev min fine lilla sommercardigan, som jeg startede sidste sommer, færdig. Det gik lynende stærkt at strikke den, og jeg er meget tilfreds med resultatet især efter den blev vasket og strukket glat.

Dog synes jeg halsåbningen er meget åben, og jeg frygter at jeg får problemer med at holde den oppe på skuldrene efterhånden som bomuldgarnet slapper af.
Jeg tror jeg ender med at hækle en lille kant rundt langs halsen, som kan samle den lidt. Måske man kan lave noget der ligner de små øjer som forkanten består af...
Opskrift: Kelso Lace Cardigan af Suzanne Frary (Ravelry link)
Garn: Drops' Paris (100% bomuld) købt på tilbud i Stockholm sidste sommer



Finally finished my little summer cardigan, which I started last summer. It knit up really fast, and I'm very happy with the result. Especially since I washed and gently blocked it, which smoothed out the lace.

I'm a little worried that I'll have problems getting the cardigan to stay on my shoulders as the cotton yarn relaxes, so I think I might crochet around the neck edge to tighten it up a bit. Maybe I can match the little eyelets that the front edge has...

1 kommentar:

Anja sagde ...

Wow den blev fantastisk!