søndag den 20. juni 2010

Færdig! Regnbuetæppet

Endelig fik jeg lagt den allersidste afsluttende hånd på regnbuetæppet og det er nu flyttet ind i min stue, hvor det spreder så meget farve-glad-hed.
Selve hæklearbejdet var super sjovt. Oldemorfirkanternes små samlinger stangmasker er som popcorn - man skal hele tiden liige nuppe en til.
Sammensyningen var frygtelig kedelig og tog en evighed, og efter alt det føltes tæppet bare ikke helt færdigt. Derfor den lille gule kant der ligesom samler det hele.

Her er tæppet  hele sin herlighed under sin endelige opspænding i.
Opskrift: Egen, baseret på den helt klassiske oldemorfirkant og ideen bag Babette-tæppet mht. de forskellige størrelser firkanter
Garn: Kauni 8/2 Effektgarn i EQ (regnbue) købt hos hhv. Bette Design og Mariahønen, samt Kauni 8/2 Solids i gul

På Ravelry: Signest's Kauni Granny Blanket

5 kommentarer:

Familien Borup sagde ...

WAUW Signe - det er simplethen helt fantastisk og meget glad't

Kat sagde ...

Hej Signe,
Jeg er helt ny her paa din blog, men WOW!!! Sikke et talent du har, du er super dygtig og jeg sidder her og bliver doed misundelig over at du kan sy, strikke, haekle OG brodere!! Jeg kan meget lidt af de enkelte ting, men du inspirerer og jeg finder fluks strikkepindene frem:)
Tak for dejlig inspiration.
Kat

Signe sagde ...

Hej Kat

Du må undskylde jeg først har set din fantastisk søde kommentar nu. Tusind tak for de fine ord!

Queenspark sagde ...

Okay efter at have tørt savl osv. af mit tastatur..... rullet tungen ind igen og samlet min kæbe op fra gulvet....
WAUW! Hvor er det tæppe bare fantastisk!!! Jeg går selv med en drøm om at lave noget lignende.
Jeg er rimeligt grøn i det her, men det skal ikke stoppe mig :-) Hvor store er de forskellige firkanter?
Fantastisk, fantastisk FANTASTISK!!!

Signest sagde ...

Hi hi, mange tak, Queenspark! :)

Jeg indrømmer at det ser imponerende og overvældende ud i sit færdige vælde, men jeg lover det ikke er spor svært at lave.
Det eneste der skal til er masser af oldemorfirkanter og stor tålmodighed når det hele skal syes sammen.
Jeg har desværre ikke gemt nogle mål, og kan heller ikke finde min lille plan længere, men måske man kan kigge på den største udgave af det midterste billede og tælle sig frem til hvor mange "runder" hver størrelse firkant består af... :)
Og så tælle op hvor mange af hver slags tæppet består af.
Det er hæklet på pind 4 i øvrigt :)

Og tusind tak for de søde ord! :)