lørdag den 21. august 2010

Færdig! Lucys tæppe

Min svoger og svigerinde har fået den smukkeste lille Lucy, og jeg kunne ikke lade være med at strikke hende et lille tæppe.
Jeg startede egentlig med at ville strikke det populære, royale babytæppe, som prinsesse Mary bar lille nyfødte Christian i, men jeg må indrømme, at allerede inden jeg så meget som havde slået masker op, var jeg begyndt at ændre en hel del. Og inden jeg havde strikket midterfirkanten af retstrik færdig havde jeg redesignet tæppet totalt. Typisk mig.
Opskrift: Min helt egen (med teknisk inspiration fra en artikel i Yarn Forward # 26)
Garn: Filcolanas Arwetta ekstra fin merino fra 123knit.com

Da jeg lagde projektet på Ravelry, fik jeg et par fine kommentarer og et par stykker spurgte om jeg ville skrive opskriften. Var er jeg selvfølgelig vildt glad for, så jeg gik straks igang med den og den er snart færdig. Den bliver gratis og tilgængelig via Ravelry, tænker jeg. 

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

waaau waaau waaaauuuuu Signe for pokker da! Sikke dog en fantalastisk gave.
Laver du opskriften på dk og engelsk?

KH Trine

Signe sagde ...

Hej Trine

Lige nu sidder jeg og skriver opskriften på engelsk fordi det er det eneste strikkesprog jeg er "flydende i". Jeg vil også gerne lave en dansk version, hvis du kunne tænke dig det, men så har jeg brug for hjælp med at oversætte termerne. Kunne du tænke dig at hjælpe mig? :)

Kh
Signe

PS Er du mon en Trine jeg kender...? :)

Janni sagde ...

Hvor blev det bare blevet virkelig virkelig fint!

Karen sagde ...

ih hvor er det flot! Jeg tror jeg vil kaste mig over din udgave, den er da så meget flottere end Marys! Så nu må jeg holde ekstra godt øje med din Rav profil :) Og tak fordi du vil dele!

Anonym sagde ...

Hej igen!
Jeg hjælper gerne med oversættelse. Det er bare mig, Trine fra Blomsterbarn. Trine fra Århus ;-)

Signe sagde ...

Fedt, Trine *vinkevinke*
Jeg vil rigtig gerne have din hjælp. Jeg vender tilbage når den engelsksprogede version er færdigt :)

Anonym sagde ...

Oki doki

Trine

Gunilla sagde ...

*Grøn respekt-smiley* Wow, hvor er jeg fuld af imponade! <3