onsdag den 6. oktober 2010

Færdig! Daybreak sjal

(english translation below)
Dette lille sjal har været mit transportable projekt, som har underholdt mig på mit nye nat-weekend-arbejde.

Af denne grund er det færdige arbejde også behæftet med en del fejl, men jeg var alligevel meget glad for det da jeg rigtigt kunne kigge på det efter at have lukket den sidste maske af igår aftes.

Straks derefter lagde jeg det i blød for en kort bemærkning inden jeg gav mig til at opspænde og tørre det. Desværre var det smukke naturhvide arwettagarn blevet farvet lyseblåt da jeg løftede det op af vandet, hvilket helt tog pusten fra mig. Vandet var en en ret stærk blå farve, så jeg må konkludere at det smukke aquablå Old Maiden Aunt garn havde en del overskydende farve i sig. Æv.
Sjalet er jo stadig fint, og jeg tror også farverne er ganske nydelige. Jeg kan bare ikke lige få øje på det i dette øjeblik. Jag havde forelsket mig i den skarpe kontrast mellem det naturhvide og de stærkt aquablå striber jeg har siddet og strikket på...
Men garnet er jo stadig lækkert, blødt og florlet. Og sjalet var en fornøjelse at strikke, så...

Opskrift: Daybreak af Stephen West
Garn: Old Maiden Aunt Merino Superwash 4ply i farven Seen the Ocean og Filcolanas Arwetta ekstra fin merino i uldhvid

På Ravelry: Signest's I Need a Break

This has been my take along project for when I'm at my night job on the weekends, and because of this it is not without flaws. Despite this I was really, really happy with it last night when I bound off the last stitch.
Then I soaked it for a short while before blocking it, and when I lifted it out of the water the beautiful natural white Arwetta had turned light blue because the Old Maiden Aunt yarn had bled. The water I had soaked the shawl in was quite intensely blue, so I guess there was a lot of excess dye in the yarn.


The colors aren't bad though and I still like the shawl, but the crisp stripes of aqua and white that I loved and have been knitting on are gone.
And the yarns are lovely, light and soft. And the pattern was lovely to knit, so...

Ingen kommentarer: