torsdag den 18. november 2010

Farvehunger

Har du lyst til at være med i min giveaway, så kan du klikke her:

 ●  
(english translation below)
Når vejret er så gråt som det er disse dage, så slår det sjældent fejl, at jeg får umættelig farvetrang.
Mine tanker sværmer om det smukkeste, mest intenst farvede garn jeg ejer (eller gerne ville eje) og ideer til fantastisk multifarvet strikke springer frem fra krogene (og fra Ravelry - hvis man søger).
Jeg har ellers to modsatte rettede tendenser i mig. Min ene side higer efter enkelhed og rene linier. Ikke decideret minimalisme, men masser af ro til øjet og en enkel naturbaseret skandinavisk farvepalet.
Min anden side er helt tosset med mættede, intense farver og stærke kontraster. Man ville nok ikke kunne kalde den sofistikeret, men sjov det er den.

Og på en dag som idag er det klart farvetossen der vinder.

Ikke helt overraskende er det også min farveglade side der kommer til orde når jeg laver Pang! maskemarkører





    

When the weather is as gray as it is in Copenhagen these days, it never fails that I start craving color.
My thoughts circle around the most beautiful, intensely colored yarn I own (or would like to own) and ideas for amazing multi-colored knits appear out of nowhere (or out of searching Ravelry).

I have two opposing aesthetic tendencies in me. One craves simplicity and clean lines. Not minimalist per se, but a calm and simple nature-based Scandinavian color palette.
The other is crazy about saturated, intense colors and strong contrasts. It is not what you would call sophisticated, but it definitely is fun.

And on a day like today the color fool wins.

Not altogether surprising it is also colorful side who gets to work when I make Pang! stitch markers


Ingen kommentarer: