fredag den 12. november 2010

Færdig! Meget Orange Hue

Har du lyst til at være med i min giveaway, så kan du klikke her:

 ●  

(english translation below)
Jeg strikker lystigt løs på de små hyggelige vinterforberedelser til mine pipunger.
Aksel vælger selv farverne på det jeg strikker til ham, og denne gang skulle huen være orange... med blå.

Lige straks følger en halsedisse i orange, blå og hvid. 
Min udfordring er så at omdanne disse farvebulletiner til noget jeg har lyst til at kigge på vinteren igennem...
Opskrift: Fra hovedet og lige ud af landevejen. Huen er strikket oppefra og ned, så jeg kunne styre pasformen. Starten og udtagningerne er dog snuppet direkte fra Thorpe-huen, som jeg strikkede til Aksel sidste år. Jeg kan godt lide hvirvlen.
Garn: Filcolanas gode gamle Peruvian Highland Wool (via 123knit.com)

I'm merrily knitting away on this year's little woolen winter preparation for my kids.
Aksel chose the colors himself, as he always does, and this time he was very sure: orange... and blue.
After this comes a cowl which Aksel decided must be orange, blue and white. 
My challenge is to transform this commission into something that I can stand to look at all winter...


And now to something completely different:
Am I a very sad knitting nerd if I feel like showing off the regularity and beauty of my floats?
I almost feel like trying to persuade Aksel to wear the hat inside out. Giggles.

Og nu til noget helt andet:
Er jeg en meget håbløs strikkenørd, hvis jeg har lyst til at fremvise den regelmæssighed og skønhed der findes på bagsiden af mit strikketøj? (Hvad katten hedder "floats" på dansk?)
Jeg har næsten lyst til, at prøve at overtale Aksel til gå med hatten på vrangen. Fnis.

1 kommentar:

Dieuwke sagde ...

Hehe - det gør jeg også, det der med at vise bagsiden frem!
Synes den hue er rigtig fin, du har fået et godt resultat ud af de udfordrende farver!