mandag den 27. december 2010

Presents unveiled (part 2)

Her er anden del af min lille hjemmelavede-julegaver-kavalkade (første del er her).

Den næste gave er var en dukkeslynge til min Nova. Hun har gået længe og snakket om en sød pige vi kenders fine slynge, og det var fantastisk og se hendes glæde og overraskelse da hun åbnede pakken.
Og så tager det jo ikke mange sving med symaskinen, at lave sådan en lille sag.

Gæt engang hvad frøkenens yndlingsfarve er.

Den sidste gave jeg har glædet mig til endelig at vise - og give, er den der har taget det meste af min tid.
En af de allersidste dage i November nævnte min Jon sådan helt henkastet, at han rigtig godt kunne tænke sig at jeg strikke ham en grøn vest. Jeg ville rigtig, rigtig gerne give ham noget jeg selv har strikket, men hold bøtte hvor fik jeg dog travlt. På en måde var det næsten heldigt, at mine børn var syge det meste af december, så jeg havde tid til at sidde og putte i sofaen med dem - og strikketøjet.


Heldigvis blev han rigtig glad for den - og overrasket, og han har haft den på lige siden, hvilket er større end noget han kunne sige om den.

Opskrift: Helt min egen, baseret på en trøje med den helt rigtige pasform. Jeg overvejer helt at skrive opskriften fordi jeg er så glad for reslutatet...
Garn: Dansk Merino Kamgarn købt på Fåreavlernes Julemarked

På Ravelry: Signest's Vest for Jon

● ● ●

This is the second half of my little cavalcade of homemade Christmas presents. 
I promise i'll translate these 2 posts soon...

3 kommentarer:

Camijo sagde ...

Fed vest!! Min mand nægter at gå med hjemmestrik, måske han skifter mening hvis han ser den her....

lykkefanten sagde ...

Endnu flere skønne julegaver! Lille Nova ser lykkelig (og vildt sød) ud!
Vesten er superflot! Han er en heldig herre, ham din Jon.

mette sagde ...

Har lige fundet din blog og kigger med for første gang - sikke fine ting, du får kreeret :-)

Jeg er helt vild med din dukkeslynge. Mon du vil fortælle lidt mere om mål osv. Jeg har en skøn datter på 3 år, som vil elske sådan en slynge til sine dukker :-))