tirsdag den 25. januar 2011

January Blues

(english translation below)


Januar har altid været en måned med meget lidt energi og ork for mig, og i år er ikke anderledes. Januar handler om at tænde stearinlys, finde sig godt tilrette på sofaen med dyne og strikketøj og en film/lydbog og så blive der indtil lyset vender tilbage.
Kunsten at komme igennem januar måned ligger i at skrue ambitionerne helt ned på vågeblus, har jeg lært. Problemet er, at jeg ikke er ret god til det med de lave ambitioner, eller... det er ikke helt rigtig, for på visse områder er jeg mester. På områder som vasketøj og støvsugning tror jeg ikke det ville være sundt at sænke ambitionerne yderligere.
Det er mere det kreative jeg ikke sådan kan lade simre. Ideerne vil ud i livet, og der er mange af dem, men når energien ligger på et lavpunkt, så er det så som så med færdiggørelsen...

Og det gælder også blogindlæg. Så derfor kommer der lige en stribe halvfærdige her...

  • Jeg er blevet tagget til en Stylish Blogger Award af Marianne fra Patchwork-blomsten. Jeg er rigtig glad for at du tænkte på mig, Marianne, så mange tak! Jvf. den manglende energi vælger jeg dog at springe over mht. at skrive 8 ting om mig selv og sende den videre til otte andre bloggere. Jeg er ikke blind for værdien i at sprede den gode karma, men jeg er heller ikke blind for ligheden med kædebrevene fra min barndom. Nok sagt :)
  • En af dagene vil jeg endelig tage mig sammen til at fortælle om min Owls cardigans skæbne. En forudsætning for at fortælle om det er dog at se det i øjnene, så... det arbejdes der på.
  • Jeg har opdaget, at den allerførste Aksel-vest, strikket efter min opskrift i Petite Purls, går rundt ude i verden på ryggen af en sød lille dreng (Ravelry link). Den del af det her strikkedesignerdrømmen havde jeg ikke skænket en tanke før for nylig. Hvor er det SEJT.
  • Jeg elsker Ravelry!
  • Jeg kan også se at Palisander får flere og flere <3 på Ravelry, og nogle er så småt begyndt at strikke den ser det ud til, og det er sådan en dejlig tanke. Tænk at der også på et tidspunkt begynder at gå færdige Palisander'er rundt i verden. SEJT. 
  • Jeg ELSKER Ravelry!
  • Og mens mit hoved alligevel er så stort at jeg ikke kan komme ud af døren, så kan jeg da lige købe domænet signest.dk. Fnis.
  • En af de kommende dage flytter jeg bloggen over på signest.dk og steder blomstermagt til hvile.
  • Jeg ved ikke om feeds vil følge med derover siden bloggen stadig hostes af blogger, men blogger skulle ihvertfald guide videre fra blomstermagt.blogspot.dk til den nye placering. Det bliver spændende.
  • Den her post ser tør og kedelig ud. Jeg må hellere sætte et semi-relevant billede ind... Jeg går selv helt kold over billed-løse blogindlæg... Sådan.
  • Og nu må jeg tilbage til pindene og børnene.

● ● ●


January has always been a month of very low energy for me, and this year is no different. For me January is the time to light candles, get comfortable on the sofa with duvet, knitting and a movie/audiobook and stay there until the light returns.
The art of coping with January has a lot to do with lowering ambitions. My problem is, that I'm not very good at this, or... that's not entirely true. In some areas I'm already a champion of low ambition. In areas like washing laundry and vacuuming it would be unhealthy to lower my ambitions further. 

My problem is in the creative arena. I can't turn it down to a simmer. My brain is bubbling over with ideas and plans, but with no energy, the follow-through suffers...

This also goes for blog posts, so here is a little list of unfinished posts...
  • I've been tagged for a Stylish Blogger Award by Marianne at Patchwork-blomsten. I'm very happy that I was thought of me, so thank you Marianne! Since I don't really have much energy, though, I choose to pass on the sharing of 8 things about me and the tagging of 8 other bloggers. I totally see the value in spreading the good karma, but also not blind to the resemblance this has to the chain letters of my childhood. Enough said :)
  • One of these days I will finally tell the story of my Owls cardigan. To be able to tell you about it I need to face it myself, so... I'm working on that.
  • I've discovered that the very first Aksel vest knitted from my pattern in Petite Purls gis walking around in the world on a cute little boy (Ravelry link). I had never thought about that part of this knitwear designer dream until recently. It is so COOL.
  • I love Ravelry!
  • I can also see that Palisander gets more and more <3 on Ravelry, and some knitters have started knitting it as well. It is such a lovely thought. At some point actual Palinsanders will be walking around somewhere too. COOL. 
  • I LOVE Ravelry!
  • And while my head is so big I can't make it out the door anyways I might as well buy the domain signest.dk. Giggles.
  • One of these days I'll move the blog to the domain, and let blomstermagt rest in peace.
  • I have no ideas if feeds will follow automatically since it's still hosted by blogger, but I do know that blogger will forward people. I think. It'll be interesting to see.
  • This post looks dry and boring. I should add a semi-relevant photo since I'm not a fan og photoless blogposts myself... Done.
  • I should get back to my needles and my kids now.

4 kommentarer:

lykkefanten sagde ...

Spændende med den nye hjemmeside!

Jeg elsker også Ravelry! Og du har så evigt ret i, at det allerbedste ved at designe, er at se, hvad andre får ud af ens mønster! ;)

Charlotte sagde ...

Jeg så godt den lille fine vest den anden dag... hvor er det fedt...
Laver lige et råbe Ekko kor
I love ravelry .... -> I love ravelry (synger/råber du til bage)

Signest sagde ...

Ups, jeg havde postet indlægget dobbelt, og måtte slette det ene.

Annemettes kommentar lå på det andet indlæg, så det kommer lige med herover:
Åh hvor jeg kender det med den pokkers januar blues... Der er så meget jeg gerne vil, så mange idéer og ting det skal laves.. Men energien et der bare ikke. Jeg tror min energi stadig er i 2010, den har ikke opdager at vi rent faktisk siger 2011!! Jeg håber den indhenter mig.. Og gerne snart :-)

Signest sagde ...

Og tusind tak for kommentarerne!

---> I LOVE Ravelry ;)