tirsdag den 1. februar 2011

One Less Project On The List

Idag tog jeg mig endelig sammen til at færdiggøre et kreaprojekt, som mine tålmodige under har ventet længe på.
De fik nogle penge til jul, og vi besluttede sammen at de skulle bruges på fine nye juniordyner. De var skam med på den, ovenikøbet.
Da vi stod nede i butikken blev det tydeligt, at man fik meget mere for pengene ved at købe 1 voksendyne ifht. at købe to juniordyner. Jeg har ladet mig fortælle at det ingen sag er, at dele sådan en dyne over, så vi købte en super lækker økotex voksendyne.

Det viste sig lynhurtigt, at det ikke var spor nemt, og jeg måtte sidde og pille titusind bittesmå maskinsting op igen fordi jeg havde syet en masse lag af dynen sammen. Aargh!
Det lykkedes dog at få den færdig idag, og også at sy den sjoveste del - dynebetrækkene.
Jeg kunne ikke helt komme overens med udvalget af juniordynebetræk her omkring, så mine unger valgte istedet noget stof hver især, som de syntes var fantastisk og så syede jeg dem fra bunden istedet.

They just can't sit still...
Aksel valgte noget stof fra USA der hedder Spaced Out og er af mærket Michael Miller. Købt gennem ebay her. Nova endte komisk nok med at vælge et dynebetræk fra Ikea. Ikea kører dog deres egen lille ting mht. til dynestørrelser, så det skulle stadigvæk syes.
De er virkelig galde for deres nye dyner.

● ● ●

Today I finally got my act together and finished a little project that my kids have waited very patiently for.
They got some money for Christmas and we decided together that they should be spent would on new junior duvets.
When we went to the duvet place, it became apparent that we got much more value for our money by buying one adult size duvet than we'd get if we bought two junior duvets. I'd read somewhere that splitting a duvet in two is easy, so we bought the high quality adult size duvet.

It turned out quickly that it was not nearly as easy as I'd thought and I had to sit and rip out thousands of tiny sewingmachine stitches because I sewn made a lot of layers of the duvet together. Aargh!
I finally managed to finish it today, and also to sew the funnest part - the duvet covers.
I was not enthusiastic about the duvet cover selction locally, so instead my kids chose some fabric each, which they thought was fantastic, and so I made them from scratch instead.

Aksel chose some american Michael Miller Fabric called Spaced Out, bought here. Ironically Nova chose a Ikea duvet cover, but since they have their own little size system going I still needed to sew it.
They really love their new duvets.

2 kommentarer:

elifantom sagde ...

Det er nogle virkelig fine tekstiler, de har valgt. God smag, dér ;-)

Charlotte sagde ...

Fedt at sy selv... Hvor er de fine... Savner sy tid...
Orintering, feeds flytter automatisk, for dine posts tikker lige så fint ind hos mig. :-) Jeg har fået lavet det sådan på min blog at nyeste popper op øverst med billede, det gør det jo så lækkert nemt at følge med.
Økodynen har vi i vosken str her hjemme. den bliver ret varm om sommeren, men her i vinter tiden er den fantastisk. Vi sover med meget åbent vindue året rundt, og fryser aldrig.