mandag den 28. marts 2011

A Fun Weekend

I lørdags tog jeg på en fantastisk tur til Middelfart, til håndarbejdsmessen I Tråd med Tiden. Messen var kæmpe stor og jeg tilbragte en hel dag med, sammen med to strikkevenner, at vandre igennem tre sporthaller og se på spændende boder med især strik, garn og strikkelir. Der var også patchwork, orkis, broderi og alt muligt andet, men dagen stod i strikkens (og hæklingens) tegn for os.

This saturday I went on a trip to a craft fair in Middelfart (Funen). The fair was huge and me and two knitter friends spent all day walking through 3 sport halls looking at knits, yarn nd knitting gadgets. There were also lots og patchwork, embroidery and other crafty things, but really the day was all about knitting (and crochet).

Håndarbejdsmessebilleder af tvivlsom iPhone-kvalitet

Underligt nok købte jeg ikke særlig meget, selvom der var rigeligt med fristelser. Blandt andet Bente Geils stand havde stor tiltrækningskraft på mig (ovenfor er et dårligt billede af hendes lækre, tweedy garn), men jeg købte ikke noget. Ikke denne gang.
Jeg er ret sikker på grunden til mit overraskende mådehold var, at en af kvinderne jeg fulgtes med var Pernille fra Englegarn.dk, og hun havde noget garn med, som jeg havde bestilt i hendes lækre butik. Så allerede inden jeg ankom til hallerne var jeg ret godt dækket ind mht. garn.

Oddly enough I didn't end up buying any yarn, although there were lots of temptations. Bente Geil's yarn was calling to me, but I resisted. This time.
think the reason for my surprising moderation was that one of the women I went with were Pernille from Englegarn.dk, and she brought me some yarns that I had ordered in her lovely shop. So even before I arrived in the halls I was pretty well covered in terms of yarn.


Messen bliver afholdt af forlaget Akacia, og de naturligvis også en stand. Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men jeg blev overrasket over de titler der var at finde der. Der var en hel del af de engelsksprogede bøger jeg har siddet og savlet over på nettet, bl.a. New England Knits (Ravelry link) og Haiku Knits (Ravelry link), men jeg endte med at købe denne bog jeg har været skudt i lige siden den kom ud.

The fair was held by the publisher Akacia and off course they also had a stall. I don't not what I expected, but I was quite surprised at the titles I found there. There were a lot of English language books I've been sitting and drooling over the web, including New England Knits (Ravelry link) and Haiku Knits (Ravelry link). I ended up buying this book I've been in love with ever since it came out.



Color by Kristin af Kristin Nicholas (Ravelry link) er en inspirerende bog med nogle helt mageløse farver og farvekombinationer i. Det jeg først faldt for dengang jeg først så bogen på nettet var dette tæppe:


Men det viser sig at jeg falder for en ny ting hver gang jeg åbner bogen, så det var afgjort et godt køb.

Color by Kristin by Kristin Nicholas (Ravelry link) is an inspiring book that contains some quite sublime colors and color combinations. The thing I fell for when I first saw the book on the web was this little blanket, but it turns out I fall in love with something new every time I open the book, so it was definitely a good purchase.

1 kommentar:

Ulla V. sagde ...

Håndarbejdsmesser er en dejlig ting, men jeg bliver altid så overvældet og vægelsindet når der er så stort et udvalg der frister.. :)