torsdag den 31. marts 2011

Reading Mitts

Dengang jeg først så opskriften på disse fine fingerløse vanter, læste jeg deres navn som Red-ing. Red som i rød på engelsk og Reading som byen i Berkshire England. Først da jeg printede opskriften ud og gik igang med at strikke dem, bemærkede billedet af en vanteklædt hånd placeret ovenpå en bog. Og så var det det gik op for mig, at vanterne i virkeligheden nok hedder Reed-ing, som i læse på engelsk.
Men nu er det for sent at lave om oppe i mit hoved, så mine - nu færdige - vanter hedder altså Red-ing... eller faktisk hedder de nu Berkshire Mitts inde på Ravelry.

Home alone with 1 camera, 2 hands and 2 mitts


Pattern: Susie's Reading Mitts (Ravelry link)
Yarn: Madelinetosh Tosh DK (Rav link) in colorway Logwood


More on Raverly: Signest's Berkshire Mitts


• • •


Back when I first noticed the pattern for the mitts on Ravelry, I read the name as Red-ing. Red as in the color, and reading as in the town in Berkshire, England. It wasn't until I printed the pattern and started knitting them, that I noticed the photo of a mitt clad hand on top of a book. And then I realized that the mitts might actually be named Reed-ing, as in reading a book.
It's too late to change in my head now, though, so my - now finished - mitts are named Red-ing, or.. well they're actually Berkshire Mitts on Ravelry now. 

Ingen kommentarer: