onsdag den 11. maj 2011

Close But No Cigar

Det er ikke fordi jeg ikke strikker på livet løs, eller laver andre kreative ting. Det er bare fordi tingene har haft en tendens til at strande på et stadie, hvor det ikke er så spændende at fortælle om.
Men jeg kan jo heller ikke bare være stille, så nu kommer der lige nogle glimt af de sager der ligger og venter på at jeg gør noget.

It's not that I'm knitting or doing other creative things. It's more that they've had a tendency to strand at a stage, that isn't very interesting to show or write about.
But off course I can't just stay quiet, so here's a peek at some of the things that are lying around waiting for me to do something.

Denne her mangler bare at blive vasket og opspændt, og så skal den gives i gave til et særligt dejligt menneske. En slags afskedsgave, viser det sig. Og det er lidt trist det med afskeden, så jeg kan ikke få mig selv til at gøre projektet helt færdigt.
Stripe Study af Veera Välimäki
This is juat waiting to be blocked, so it can be gifted to someone very lovely. It's a sort of parting gift, it turns out. And the parting thing is a bit sad, so I'm procrastinating on finishing it completely.

Denne her fyr, som er en Vitus, ligger og venter på at jeg finder en lynlås i den helt rigtige farve. Det kræver en tur i Handler, som er et ret fantastisk sted jeg ikke just plejer at tøve med at besøge. Denne gang tager det dog sin tid...
This fellow is a Vitus, which is just lying around waiting for a zipper in the right color. This means a trip to Handler, which is a fantastic shop that I don't usually hesitate to visit. This time, though, it is taking a while.

Dette er en idé jeg fik til noget sommerstrik til mig selv... i første omgang. Hvis ideen holder ville jeg elske at skrive en opskrift, men det er ikke til at vide endnu. Indtil videre er det bare endnu en strikkeklat.
This is and idea I had for a little summer knit for myself. At least to begin with. If the idea is good, I'd love to write the pattern, but this remains to be seen. So far it's just another knitting blob.

Og så har mig og resten af min lille familie tilbragt meget tid på det seneste med at skabe et nyt værelse til ungerne. 

YELLOW! 
And then me and the rest of my little family have been spending a lot of time creating a new, fun room for the kids. It's far from done, but I'm super happy with how it looks so far.

Børnene valgte 2 farver hver, som de gerne ville have på deres værelse, og så tog vi i farvehandlen og de udvalgte specifikt hvilken pink. lilla, lysegrøn og gul de mente.
Så havde jeg den interessante udfordring, at få disse farver til fungere sammen på en æstetisk semi-behagelig måde. Jeg nød virkelig den udfordring, og jeg er rigtig glad for resultatet indtil videre - og det samme er ungerne.

I thought I had a better photo of these stripes, but I don't so iPhone fog it is for now.
The kids chose 2 colors each that they wanted their room to contain, and then we all went to the paint shop and they picked out specifically which pink, purple, light green and yellow they meant.
Then I had the fun challenge of trying to make these colors work in an aesthetically semi-pleasant way. I really enjoyed that challenge, and I'm very happy with the result so far - and so are the kids.

Ingen kommentarer: