tirsdag den 21. juni 2011

Aksel in Danish

Jeg blev færdig med oversættelse og layoutingen af Aksel-vesten søndag aften. Opskriften ligger nu som pdf-download på danske lige her. På et eller andet tidspunkt må jeg hellere finde ud af hvordan jeg ligger filen op på min hjemmeside også...
Det er en stor lettelse og en dejlig ting, at arbejdet endelig er gjort. Min liste er bare blevet længere og længere på det seneste, så det er dejligt at få sat sådan et par store flueben ved noget der har fyldt i mit hoved.
Det bliver let noget sovs derinde i mit hoved, hvis jeg har for mange designideer, opgaver og planer på én gang, og pludselig forsvinder vigtige sager ned i dyndet. Heldigvis er der flere flueben er lige om hjørnet, og endnu heldigere så storhygger jeg mig med alle de opgaver.


Dagny cardiganen mangler kun knapper for at være færdig, og opskriften er sendt ud til et par søde teststrikker (flueben). Knapperne er heldigvis ikke noget problem for jeg har en helt fantastisk butik lige på hjørnet af min gade: Anne Tine (ingen hjemmesiden eller noget, men adressen er Istedgade 45).


Anne Tines butik er et rent Nirvana af lækre marskandiser-sager udvalgt med omhu og præsenteret på den fedeste måde i hendes vinduer. Og så har hun det mest fantastiske knapstativ fyldt med alverdens fede, gamle (og mindre gamle) knapper.


Og det her er kun et lille udsnit af knapperne. Mums!
Og derfor er det aldrig et problem, at finde de perfekte knapper til et strikkeprojekt. Det største problem er at navigere ud af butikken igen uden at forelske sig i et eller andet.
● ● ●

I finished the translation and layout of the Aksel Vest on Sunday evening. The pattern is now available PDF download in Danish on Ravelry. At some point i'll have figure out how to upload the file to my website as well...
It's a great relief and a wonderful thing that the work is finally done. My list has just gotten gotten onger and longer lately, so it's nice to check off something that has been on my mind.
It easily turns to gravy inside my head if I have too many design ideas, tasks and plans going at once, and suddenly important matters 
disappears down in the mud. Fortunately, I can tick off a couple more things very soon, and even furtunately, I have fun with all these tasks.

The Dagny cardigan only needs buttons to be done, and the patterns is sent out to a couple of lovely test knitters (check). Happily finding the right buttons is not a problem, as I have a fantastic shop on the corner of my street: Anne Tine (no website or anything, but the address is Istedgade 45).

On the photo is only a small selection of her buttons. Yum!
So it is never a problem to find the perfect buttons for a knitting project. The biggest problem is navigating out of the store again without falling in love with something.

6 kommentarer:

Karie B. sagde ...

Jaaaaaaaa! Kirsten tog mig derhen sidst jeg var i Danmark. Edderskøn butik.

Kirsten Marie sagde ...

... og jeg har været der siden ;-)

Signest sagde ...

Skrump!
Verden er pludselig helt lille hernede i kommentarerne. Hej i 2 *vinke vinke*

Det er jo faktisk Kirsten der er en af de søde teststrikkere af den Dagny the cardi som jeg nævner ovenfor, for at det ikke skal være løgn.

Skørt at tænke på, at jeg engang kan have kigget ud af vinduet og se jer to stå og kigge på Anne Tines fine sager.

Karie B. sagde ...

Ja, ja, næste gang jeg er i Dannevang inviterer vi sgudda dig med :)

monbouton sagde ...

Hi!
It's funny because I just discovered both your work and your blog through two completely different sources: Petite Purls for your design about 20 minutes ago (I love your use of stripes on Nova) and Lykkefanten just 5 minutes ago. This is great!

Signest sagde ...

@Karie: Gerne. Eller jeg kan invitere på en kop etellerandet efter :)

@Monbouton: I love funny coincidences like that. Hello and thank you very much :)