tirsdag den 7. juni 2011

I'm baaack

Jeg er tilbage! Og det er en stor glæde, at jeg nu kan strikke igen. Og en lettelse.
Selvfølgelig har jeg straks kastet mig ud i adskillige nye projekter, som jeg har ligget og tankestrikket på mens jeg var ukampdygtig.



Jeg har slået op til den nye og forbedrede retro cardigan. Den skal hedde Dagny, har jeg besluttet.
Det går som lyn og torden at strikke den, og jeg nyder at udarbejde de tekniske detaljer i at gøre den totalt ud-i-et-uden-irriterende-sømme-der-skal-sys-til-sidst.

Nu hvor jeg har haft tid til at tænke over det, er det også gået op for mig at jeg absolut ikke er KAL (Knit ALong) typen. Og slet ikke når det er en såkaldt Mystery KAL, hvor man får bidder af opskriften serveret med jævne intervaller og slutresultatet holdes hemmeligt.
Jeg har opdaget at en stor del af fornøjelsen ved at strikke, for mig, ligger i at jeg har total frihed til at vælge hvad jeg strikker, hvornår og hvor længe. Det er simpelthen en mojo-killer for mig, at skulle strikke på en udefra dikteret tidsplan. Så Spriteling KAL'en, som jeg tidligere havde besluttet at deltage i er nu droppet.


Wollmeisegarnet, som jeg ville have strikket mysterie-sjalet ud af er dog stadig fuldstændig fabelagtigt, og jeg havde stadig rigtig meget lyst til at arbejde det med. Det har ligget fremme på mit bord, og hver gang jeg er kommet forbi har det kaldt på mig.

Og her er så endnu en grund til, at Ravelry er sådan en fabelagtig opfindelse. Forleden morgen faldt jeg for et super smukt sjal i de nyligt uploadede opskrifter (Medusa) og fordi den er til salg via Ravelry, så kunne jeg købe, downloade og printe opskriften straks. Og så snart min ryg tillod det, kunne jeg slå maskerne op og genvinde min mojo. Jeg elsker det.



I'm back! And it is a great pleasure for me that I can now knit again. And a relief.
Of course I've immediately started several new projects that I have been thinking of knitting while I was incapacitated.

I've cast on for the new and improved retro cardigan. I've decided I'll name it Dagny.
It knits up super fast, and I'm enjoying working out the technical details that makes this a totally seamless little knit.

Now that I have had time to think about it, it also dawned on me that I'm absolutely not the KAL (Knit Along) type. And certainly not when it is a Mystery KAL, where you get bits of the recipe served at regular intervals and the end result kept secret.
I have discovered that a large part of the pleasure of knitting, for me, lies in me having total freedom to choose what I knit, when and for how long. It is simply a mojo-killer for me that I have to knit to a schedule decided by someone else. So thew Spriteling KAL'en which I wrote about participating in is dropped.



The Wollmeise yarn that I would have knitted my mystery shawl out of is still completely fabulous, and I still very much wanted to work with it. It has been sitting on my desk and every time I've passed it has called out to me.


And here is another reason that Ravelry is such a fabulous invention: The other morning I stumbled upon a super beautiful shawl in the newly uploaded patterns (Medusa), and because it is for sale through Ravelry, I could buy, download and print the pattern immediately. And within hours, I could cast on and have my mojo back. Love it.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmm hvorfor gemte den ikke min post...
Signe den er skøn din Dagny, tror jeg vil strikke den til en veninde...
Det er mig Charlotte Google nægter mig at gemme...

Signest sagde ...

Tusind tak :)
Jeg ved jo ikke hvilken en Charlotte du er, men du må meget gerne teststrikke opskriften hvis du har lyst og tid

lykkefanten sagde ...

Det er en skøn farve til den nye Dagny! Og hvor er det dejligt at høre, at du kan strikke igen!

Signest sagde ...

Tusind tak, Karen :)
Ja, jeg er også mere end lettet over, at kunne gribe til pindene igen