søndag den 19. juni 2011

Nova in Danish

Lørdag morgen sendte jeg familien afsted på landet, så jeg kunne få frie hænder til at en maratonsession helliget strikkeopskriftoversættelse med mere. Jeg arbejdede non-stop til jeg dejsede igår, og her til morgen vågnede jeg op og fortsatte hvor jeg havde sluppet ved midnat.
Familien er nu kommet hjem igen, og jeg har kysset og krammet de savnede dejlinger. Og nu sidder jeg igen og knokler løs. Jeg er SÅ opsat på at få de danske udgaver af Aksel-vesten og Nova-kjolen ud idag.

Og lige nu tager jeg en pause fra arbejdet for at blogge om, at jeg netop har lagt oversættelsen af Nova-kjolen på Ravelry. Wuhuu! Opskriften ligger nu som pdf-download på danske lige her. Forhåbentlig følger Aksel snart trop...


Det tungeste arbejde har været, at jeg ikke kun skulle oversætte Nova og Aksel, men også skulle genskabe alle beregningerne til Dagny cardiganen, fordi min Jon var kommet til at lukke regnearket med alle tallene ned uden at gemme.
Nok meget godt, at han var langt ude på landet igår aftes da jeg indså det fulde omfang af det ups!


Det bedste ved weekenden har været, at søde mennesker har trådt til og hjulpet mig med oversættelsen. Særligt én af København super søde strikkere, Ellen, har været mig en stor hjælp.
Jeg taler ganske enkelt ikke strikke-dansk flydende nok endnu, så det har været helt uvurderligt, at Ellen tilbød sin hjælp. Ellen ejer i øvrigt også Strikkegarnet.dk - og da jeg lige var henne og hente linket opdagede jeg at hun har udsalg med 20%. Oohlalah! 

● ● ●

Saturday morning I sent my family off on the country, so I spend all day in one big a marathon session devoted to knitting pattern translation and more. I worked non-stop until I keeled over yesterday and this morning I woke up and continued where I had left off at midnight.
The family has now returned from the country, and I've kissed and hugged them all over, and now I'm back at computer toiling away. I am trying SO hard to get the Danish versions of the Aksel vest and the Nova dress up today.

And just now I'm taking a break from working on the patterns to blog about just having uploaded the translation of the Nova-dress to Ravelry. Wuhuu! The pattern is now available as a pdf download in Danish right here. Hopefully Aksel will follow soon...

The hardest part of this weekends work was tthat I had to recreate all the calculations for the Dagny cardigan, because my Jon had accidentally shut down the spreadsheet with all the numbers without saving. Probably just as well that he was far away last night when I realized the full extent of the Oops!

The best thing about the weekend has been that lovely people have stepped in and helped me with the translations. Especially one of Copenhagen sweet knitters, Ellen, has been a great help.
I simply do not speak knitting Danish fluently enough yet, so it has been absolutely invaluable to me that Ellen offered her help. Ellen owns Strikkegarnet.dk - and when I popped over to grab the link I discovered that she has a sales on - 20%. Oohlalah!

5 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Hvor er du ihærdig med at arbejde på dine smukke mønstre. Den slags bliver jeg altid så imponeret af.
Mange tak fordi jeg nu også kunne få den dejlige NOVA på dansk - den skal helt sikkert i brug, når jeg engang starter på min NOVA nummer 2. :))

Pialouise sagde ...

Jeg er dybt taknemmelig over, at der er kommet danske versioner af de skønne opskrifter - jeg taler nemlig langt fra strikkeengelsk, og har for bare ½ time siden opgivet Nova kjolen, da jeg simpelthen ikke forstod de engelske termer.
Men heldet forfølger åbenbart stadig de tossede, så nu vil jeg da forsøge at kaste mig ud projektet, som - trods dansk opskrift -stadigvæk er over mine evner. Men altså - jeg må jo bare kaste mig ud i det.
KH Pialouise

Anonym sagde ...

Charlotte Kaae ;-)
Fedt at de er på dansk nu, må straks sende link til min faster, så hun kan børne strikke igen...
Glæder mig selv fantastisk meget til sommerferie start på fredag, så jeg kan give den en skalle...
Marthon stafetten er sat igang... Deltager nr 1 Signe, Deltager nr 2 Charlotte... Er du klar til en tur mere ;-)

lykkefanten sagde ...

Jeg trænger snart til sådan en session... selvom en enkelt dag nok ikke er nok ;)
Super cool at dine lækre opskrifter er på dansk, så kan jeg nemlig pushe dem på nogle af mine venner.
Det lyder også som en værre omgang med genskabelsen af Dagny tallene... men håber, det trods alt gik.

Signest sagde ...

@Ulla V: Mange tak. Jeg glæder mig meget til at se din Nova nummer 1 med knapper og alting :) (stalker faktisk projektet en aaaanelse på Ravelry)

@Pialouise: Det er da nærmest perfekt, synes jeg. Jeg synes klart du skal kaste dig ud i det. Jeg hjælper dig gerne videre, hvis der er noget der volder dig problemer. Send bare en mail på mail@signest.dk :)

@Charlotte: Ja, for katten: Sommerferie. Eller: Strikkeferie :D
Jeg er helt klar på en maratonstafetrundetur eller flere, bare sig til!

@Karen (Lykkefanten): Det giver overraskende meget, når man har så mange timer uden afbrydelser, men jeg blev heller ikke færdig med alt på tjeklisten, desværre. Dagnytallene var heldigvis til at genskabe, så den bliver teststrikket netop nu :)
Og tak!