søndag den 12. juni 2011

Perfect Day

Idag har været en helt igennem perfekt dag fra ende til anden. Først og fremmest er det hende her min lille skønne Nova's 3 års fødselsdag, og vi storhyggede os hele formiddagen.


Dernæst var jeg til en fabelagtigt World Wide Knit in Public-dag (WWKIP) i Kongens Have i et par timer sammen med en masse søde og glade strikkere midt i solskinnet.


Det var søde Slavi der havde arrangeret det hele via Copenhagen Knitters-gruppenRavelry og via Facebook, og jeg storhyggede mig.
Jeg fik ikke strikket ret meget - fik dog strikket lidt, men kun fordi det føltes for fjollet at have været til WWKIP uden at have strikket. Til gengæld fik jeg snakket, grinet og genset en masse søde mennesker, og der var også mange der var interesserede i både I yarn CPH t-shirts og de fine nye I yarn CPH krus. Det var jeg super glad for.

Bemærk lige den fine t-shirt
Forleden nævnte jeg i forbifarten, at jeg havde fået en idé til et sted hvor I yarn CPH "logoet" kunne være. Jeg nåede heldigvis at føre ideen ud i livet, så jeg kunne køre i Kongens Have med dette på min ladcykel:


Det jeg havde malet på cyklen før var næsten helt skallet af, så... ja, så fik jeg lige ideen.

Jeg mistede (selvfølgelig) tidsfornemmelsen midt i al hyggen, og måtte ræse hjem igen før fødselsdagsgæsterne kom. Der var også lige en lagkage der skulle pyntes.


Cookie Monster cupcakes'ne havde hele familien samarbejdet om at lave om formiddagen. Det var SÅ sjovt (vi havde set denne youtube-video om fremgangsmåden).


Og lagkagen er pyntet sådan dels fordi Nova og jeg var i en kage-dims-butik forleden, hvor de havde glimmer til kager og Nova var helt solgt. Dels fordi jeg, siden Pinterest blev en del af mit liv har været fascineret af kagepyntning, og... måske en anelse besat af at lure denne kage af. Det var faktisk overraskende nemt (fandt hjælp her).



Today has been an absolutely perfect day from beginning to end. Most importantly because my little, lovely turns 3 today, and we spent a very enjoyable morning celebrating her.

Then I went to a fabulous World Wide Knit in Public Day (WWKIP) in The King's Garden for a few hours in the sparkling sunlight with a whole bunch of lovely and happy knitters.

It was sweet Slavi who had arranged it all via the Copenhagen Knitters group on Ravelry and through Facebook.
And I very much enjoyed myself. I did not knit very much - did get a bit done, but only because it felt silly to have been been at WWKIP without having knitted. In stead of knitting I got to talk to and see a lot of lovely people. And people were very interested in the I Yarn CPH t-shirts as well as the brand new mugs, and that also made me super happy.

The other day I mentioned in passing that I had gotten an idea for a place to put the I Yarn CPH "logo". Luckily I managed to bring the idea into practice, and I was able to bike to the King's Garden with this on my cargo bike.
What I had painted on the bike before was almost completely chipped off, so ... yeah, so I got this idea.
Because I had such fun I lost my sense of time (of course), and had to race back home before the birthday guests arrived. There was also a birthday cake that had to be decorated.

The Cookie Monster cupcakes the whole family made together this morning, and it was SO much fun (we had watched
this youtube-video to learn how).

And the birthday cake (layer cake) is decorated as it is partly because Nova and I visited a cake decoration shop that had edible glitter. Partly because since Pinterest entered my life I have been fascinated by the cake decorating and ... maybe a tad obsessed with figuring this cake out. It was actually surprisingly easy 
(found a tutorial here).





5 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Et stort tillykke til din søde Nova - hvor fik hun bare mange flotte kager og et vidunderligt solskinsvejr.

At kunne føje strikkedagen til ovenikøbet må have været herligt. Godt at dine krus og t-shirts vakte begejstring.

Jeg må hellere have set lidt nærmere på kagepyntnings tutorialen - hvor så det elegant ud. :))

lykkefanten sagde ...

Stort, stort tillykke til søde Nova, og mange tak til hende for det skønne vejr vi nød i Kongens Have.
Det var hyggeligt at se dig, og dejligt at kunne købe et af dine fine krus.

Signest sagde ...

Tak skal i have Ulla og Karen!

Jeg lever stadig højt på eftergløden af sådan en mættende glad-heds-dag :)

slavi sagde ...

Åh, skønne kager!!! Dem har jeg også overvejet at lave! Åh, hvorfor er du ikke min mor!!!!!! :-)

Signest sagde ...

@Slavi: Hi hi, tark :)
Jeg kan ikke lige være din mor, men jeg gider godt lave en kage til dig en dag ;)