lørdag den 2. juli 2011

Knit Nation Classes


I går aftes fik jeg en reminder fra Knit Nation om at jeg har meldt mig til kurser. Det er jo rigtig sødt og højner bare spændingen en tand mere, men helt ærligt som om jeg ville glemme at komme.

Jeg er meget spændt på de to kurser jeg har valgt, og mine forventninger er rimeligt høje efter sidste års meget inpirerende oplevelser.

Mit første kursus, som ligger fredag fra 9-16:45 (dog med en frokostpause) hedder Seamless Knitting: Moving Beyond the Raglan og underviseren er Carol Feller (hjemmeside her).
I kursusbeskrivelsen står der at vi skal udforske grundlæggende "sømfri" strikning (hvordan katten oversætter man seamless?) og lære hvordan man skaber beklædningsstykker der sidder perfekt.

Det er jo en rimeligt åben beskrivelse, men jeg håber meget, at det ikke bliver meget "basic", og at det kommer til at handle om så mange forskellige spændende teknikker, som muligt. Med en hel dag skulle det være muligt at nå omkring en del.

Carol Feller er en meget spændende designer, så jeg kan ikke forestille mig at det bliver andet end super interessant at høre en masse om design og sømløs konstruktion set fra hendes perspektiv.
Hvis jeg er heldig fortæller hun også noget om hendes bog, som skulle komme ud til august, og som jeg glæder mig meget til.

Contemporary Irish Knits af Carol Feller

Mit andet kursus ligger søndag fra 9-17 (også med frokostpause) og hedder Bohus Stickning: Hand knitting, haute couture and social justice. Underviseren hedder Susanna Hansson (hjemmeside her).

Bohus strikning er simpelthen så spændende et emne, som jeg glæder mig meget til at lære en masse mere om. Af kursusbeskrivelsen kan jeg læse, at vi både kommer omkring historien, teknikkerne og det praktiske, dvs. vi selv skal strikke Bohus pusvarmere. Det lyder simpelthen som det helt perfekte miks, hvis man spørger mig.

Jeg har længe været fascineret a Bohus stickning. Faktisk siden mit meget langvarige crush på Wild Apples startede.
billede lånt hos theraineysisters.com

Yesterday evening I received an email from Knit Nation reminding me that I have signed up for classes. It's really sweet and just adds to my anticipation, but honestly as if I would forget to come.

I am very excited about the two courses I've chosen, and my expectations are fairly high after last year's very inspiring experiences.

My first class, which is Friday from 9 to 16:45 (with a lunch break) is called Seamless Knitting: Moving Beyond the Raglan and the teacher is Carol Feller (website here).
The course description says that we will explore basic seamless knitting and learn how to create garments that fits perfectly.

It's a fairly open description, but I very much hope that it will not be too basic and will be about as many different and exciting techniques as possible. With a full day of class it should be possible to get around a lot.

Carol Feller is a very interesting designer, so I can not imagine that it will be anything other than fascinating to hear more about design and seamless construction seen from her perspective.
If I'm lucky she will also talk about her book, which should come out in August. I'm looking forward to that.

My second class is Sunday from 9 to 17 (also with lunch break) and is called Bohus Stickning: Hand knitting, haute couture and social justice. The teacher is Susanna Hansson (website here).

Bohus knitting is just such an fascinating subject and I'm very happy that I'll be learning a lot more about it soon. From the class course description I can see that we will both get around the history, the techniques and the practical, ie. we have to knit Bohus wrist warmers. To me it sound like the perfect mix.

I've long been fascinated with Bohus knitting. Actually, since my very long crush on Wild Apple started.

2 kommentarer:

Karie B. sagde ...

Jeg tror minsandten at min strikkeveninde Elaine er på samme Bohus kursus. Altså, lille verden!

Signest sagde ...

Hyggelige lille strikkeverden :)