torsdag den 7. juli 2011

My Stars

Nu hvor jeg er mor til 2 børnehavebørn, har jeg en ufattelig mængde tid til mig selv.
Jeg har tid til at strikke, til at designe og til at tænke og mærke, og det er fantastisk.
Samtidig savner jeg Yksi og Kaksi en masse i løbet af sådan en dag. Det er nok en konsekvens af al den tænke- og mærke-tid jeg pludselig har, og det er altsammen godt. Det er savn på den gode måde.


Så fik jeg ideen til et hyggeligt, men overskueligt fællesprojekt, som gjorde at jeg kunne have lidt af dem hos mig, når jeg pludselig er helt alene en stor bid af dagen:
Jeg købte noget bomuldsvoile i Stof2000 (det var nemlig på tilbud), skar en stor firkant og zig-zaggede kanterne. Så havde jeg lynhurtigt et stort, blødt tørklæde som vi kunne lave kartoffeltryk på.


Det er fantastisk hvor langt man kan komme med en kartoffel, en kniv, noget stofmaling og to ivrige børn. Og nu har jeg et stjerne-tildrysset tørklæde jeg kan lune mig med.


Now that I am a mother of 2 children in daycare, I have an unbelievable amount of time to myself.
I have time to knit, to design and to think and feel, and it's great. I miss Yksi and Kaksi a lot during the day, which is probably a consequence of all the thinking and feeling-time i have all of a sudden, but it's all good. It missing in the best way.

Then I had the idea for a fun but simple project we could do together, which also meant that I could have some of them with me, when I'm all alone a large portion of the day:
I bought something cotton voile at Stof2000 (it was on sale), cut a large square and zig-zagged the edges. Instantly I had a large, soft scarf that we could we could print on using potatoes.


It is amazing how far you can get with just a potato, a knife, some fabric paint and to eager kids. And now I have a star covered scarf to warm me.

2 kommentarer:

Annie sagde ...

Beautiful idea, great kids, lovely colour, gorgeous scarf :D

christunte sagde ...

Super idé!