fredag den 19. august 2011

Tower of Yarn

Det er svært inspirerende at opholde sig i længere tid ad gangen i en lækker garnbutik. Og jeg har tilbragt en del timer i Uldstedet på det seneste, med at lære så meget som muligt inden jeg begynder at arbejde der.
Man kunne godt frygte at garnindkøbspose og lønningpose kommer til at gå lige op, hvis jeg bliver ved på denne måde...
På den anden side er det meget fedt, at have arbejdet med garnerne, når nu man skal guide strikkekunder til at vælge.


Jeg faldt pladask for Kaffe Fassetts Alder fra Rowan 50 (opskrift på Rav), og heraf udsprang dette fine garntårn. 10 ud af de 12 er Grigsnasco/Madil Kid Seta, de sidste 2 er Rowan Kid Silk Haze.
Og dermed vover jeg mig langt om længe ud i et seriøst mohair-projekt.

● ● ●

It is terribly inspiring to be in a nice yarn shop for longer periods of time. And I've quite a few some hours lately in Uldstedet trying to learn everything there is to know, before I start working there.
One might well fear that the yarn shopping and the wages will end up canceling each other out if I keep going this way...
On the other hand it is pretty good to have worked with the yarns, now I am guide customers in choosing.

I fell for Kaffe Fassett's Alder from Rowan 50 (pattern on Rav), and from that came this lovely tower of yarn. 
10 out of the 12 are Grigsnasco/Madil's Kid Seta. The last 2 are Kidsilk Haze.
And thus commence my first serious mohair project.

6 kommentarer:

Charlotte Kaae sagde ...

Sidder og savler, ælskeeeer Kid silk Haze... Uldstedet er altid et dyrt bekendtskab for mig ;-) men det er det værd.!

Kirsten sagde ...

Jeg har arbejdet 9 år i en stofforretning og din bekymring ang. løn/indkøb er meget realistisk :-)

Karie B. sagde ...

Welcome to the Dark Side ;)

Signest sagde ...

@Karie: The Dark Side is surprisingly fluffy

@Kirsten: Åh-åh, det lyder ikke betryggende... meeen heller ikke så værst

@Charlotte: Ja, jeg den butik er ikke uden sine farer

Annie sagde ...

What beautiful colours. I can't wait to see what you make.

Catherine sagde ...

I stumbled across your blog while checking out the latest issue of Twist Collective. I always notice Danish designers. At the moment, we are visiting my husband's family in Denmark--mostly in Vestsjælland (Slagelse, Fuglebjerg, and the summer house in Kongsmark). Alas, we are only here three more days, then back to the US. I will have to keep an eye on your blog, though. Very nice stuff!