søndag den 18. september 2011

Big Crochet Basket

Orv, det her indlæg har godtnok ligget i kladdestadiet længe, men jeg fik pludselig så rygende travlt..
Hvorom alting er, så endte jeg med alligevel at lave kurven færdig. Jeg var for vild med dens tekstur til for alvor at pille den op.


Opskriften: Fuldstændig hjemmedigtet
Garn: Jerseygarn fra Uldstedet

Men man kan også snildt lave sit eget, som Merete også henviste til i kommentaren til min sidste indlæg. Tak Merete :)
Amerikanerne kalder det "tarn" som er en sammentrækning af "t-shirt yarn". Klassisk amerikansk. Jeg vil nu hellere kalde det jerseygarn.
Jeg er blevet meget fascineret af brugen af anderledes former for materialer til hækling i storformat. Se f.eks. dette tæppe i bomuldtov.

● ● ●

Wow, this post has been lingering in the draft stage for a long time. I suddenly got so ridiculously busy ... Anyway, so I ended up finishing the basket af all. In the end I loved the texture too much to unravel it.

Pattern: Completely improvised
Yarn: Jersey yarn from Uldstedet

You can also really easily make your own as Merete also referred in the comment to my last post. Thanks Merete :)
The Americans call this "tarn" which is a contraction of "t-shirt yarn." Classic American. I prefer jersey yarn.
I have been fascinated by the use of different kinds of materials for crocheting on a large scale. For instance this carpet in cotton rope.

Ingen kommentarer: