fredag den 2. september 2011

Neon Crochet

Sidste weekend var jeg på et lille kursus hos Stine Hoelgaard Johansen i hæklet cykel-streetart. Det var både sjovt, hyggeligt og inspirerende.
Jeg fik hæklet noget fint pynt til vores ladcykel i super-akryl-neon-garn. Det holder nok lidt længere end blødt uldgarn i den kommende sæson. Faktisk kan jeg snildt forestille mig at det holder til længe efter at både cyklen og jeg selv er gået til.


Til trods for garnets knirken blev jeg temmeligt inspireret af hækleriet - særligt de små kugler er sjove at lave, og jeg blev mindet om hæklingens mere... hmm, regelfrie natur. Altså i forhold til strikningen, som er bundet af flere regler og en anden logik (som jeg elsker).
Hvorom alting er, så kom jeg lige på også at hækle mig et lille armbånd, bare fordi jeg kunne. Og fordi jeg har noget bomuldsgarn med glimmer liggende, som jeg eller ikke lige har nogen planer for.



● ● ●

Last weekend I attended a little class by Stine Hoelgaard Johansen about crocheted cycle street art. It was fun, cozy and inspiring.
I crocheted some a lovely decoration for our bike in super-neon acrylic yarns. It'll be a more durable than soft wool yarn in the coming season. Actually, I can easily imagine that it'll last tilllong after both the bike and myself have perished.

Despite of the squeeky yarn, I felt quite inspired by the crocheting - especially the little balls are fun to make, and I was reminded of crocheting's more ... hmm, rule-free nature. I mean, in relation to knitting, which is bound by more rules and a different logic (which I love).
Anyway, so I came ended up crocheting a little bracelet for myself just because I could. And because I have some cotton yarn with glitter lying about, that I do not have any plans for.

1 kommentar:

Charlotte Kaae sagde ...

Ihh hvor hyggeligt. Sådan en er pæn!