tirsdag den 11. oktober 2011

Viola & Quince and Co.


Der findes et lille garnfirma ovre i Amerika, der hedder Quince and Co. Jeg forelskede mig for alvor i deres lækre garner da jeg så (og mærkede) dem på Loops stand på Knit Nation i sommers. Garnet havde de mest fantastiske farver, på en gang saftige og... stilige, og så var det samtidig både blødt og fåret på den helt rigtige måde. Lige noget for mig.

Da jeg fik ideen til Viola huen, og havde strikket de første modeller i Rasmilla's lækre Luksusgarn, fandt jeg på at jeg også rigtig gerne ville prøve designet af i det Quince and Co. garn der hedder Chickadee.


Det er jo også mest en dansk ting dét med at strikke to eller flere tråde tyndt garn sammen, som jeg havde gjort med Luksusgarnet, og opskriften er skrevet på både dansk og engelsk og er til salg via Ravelry så vel som i Rasmilla-butikken på Hallandsgade, så ... ja.
Jeg kontaktede Quince and Co. og blev kæmpe glad, da de sagde ja til at sponsorere Chickadee-garn til Viola. Og idag er jeg dobbelt ekstra glad, for sørme og de ikke også har blogget om mit lille design.



Og så er min korsstingsiphonecase sørme også kommet idag, så nu skal jeg til at vælge hvilken idé jeg skal vælge. Hmm...

● ● ●

There is a small yarn company over in America, named Quince and Co. I fell seriously in love with their fantastic yarns when I saw (and felt) them in the Loops booth at Knit Nation this summer. The yarn had the most amazing colors, both lush and ... classy, and also both soft and sheepish at the same time and in just the right way. Just my kind of yarn.

When I got the idea for the Viola hat, and had knitted the first models in Rasmilla's delicious  Luksusgarn, I found that I also really wanted to try designing out in the Quince and Co. yarn called Chickadee.

 K
nitting with two or more threads of fine yarn together as I had done with the Ramilla's Luksusgarn  is really mostly a Danish thing, and  the patterm is written in both Danish and English and are for sale through Ravelry as well as in Rasmilla shop at Halland Street, so... yeah.

I contacted Quince and Co. and was very happy when they agreed to sponsor  Chickadee-yarn for the Viola design. And today, I'm double extra happy because they've  blogged about my little design.

And also is my cross stitch iphone case has  arrived today, so now I have to choose which idea I should go with. Hmm ...

4 kommentarer:

Sanne B. sagde ...

Woouwww, way to go Signe !!!!
Tillykke :-)
(vi ses i aften)
knus
Sanne

Charlotte Kaae sagde ...

Ej hvor sejt Signe. Den er skøn, jeg tror den kommer til at hitte lige så meget som jordbærhuen ;-)

De der ipod dimser, dem skal jeg se på :-) er mest til den i midten... Den passer lige til mit strik, øhh fon.

Charlotte Kaae sagde ...

Man må gerne skrive 2 gange... Sad og kikkede blogs, og vendte lige tilbage til denne post... Nu ved jeg hvorfor jeg havde strikke lyster der skreg RØD/BLÅ

Signest sagde ...

Tark, de damer! :)