søndag den 2. oktober 2011

What a Week

Det har været en helt vildt travlt og helt vildt fantastisk uge. Først var der Charlottes boglancering og i fredags blev det så tid til den længe ventede åbning af Rasmilla's butik på Hallandsgade.

Jeg har haft den store glæde, at lære Sanna der ejer Rasmilla at kende, og jeg glæder mig SÅ meget på hende vegne over, at hendes drøm om en garnbutik fyldt med hendes skønne garn og opskrifter nu er virkelighed. Jeg glæder mig også på alle Københavnske strikkeres vegne, for det er bestemt ikke en standardbutik. Det er en krea-garn-slik-butik.

Se fe.eks. her engang...



Eller her...



Og jeg kunne blive ved, men derudover, så er det også en butik der sælger mine strikkeopskifter. Weeee! Det er fandme vildt, synes jeg, og meget strikkedesigner-for-alvor-agtigt.
Da jeg nærmede mig butikken i fredags, var det dette syn der mødte mig i vinduet:


De prikkede huer forrest i vinduet har jeg designet. Opskriften hedder Viola og kan købes i Rasmilla's butik - og snart også via Ravelry.

Inde i butikken var der sørme mere jeg har lavet hængt fint frem og til salg. Vesten hedder Vestosaurus, og den kommer også på Ravelry lige om snart.


Og denne søde dame købte en, og jeg hjalp hende med at vælge farver. Det var lidt et højdepunkt for mig.


Og så var der ellers strikkehygge og garnshopping dagen lang.




 Ret perfekt dag. Helt perfekt, faktisk.

Hov, PS, man kan også købe mine Pang! maskemarkører der.

● ● ●

It's been a crazy busy and crazy fantastic week. First there was Charlotte's book launch and last friday it was time for the long awaited opening of Rasmilla's shop on Hallandgade.

I have had the great pleasure getting to know Sanne, the owner Rasmilla, of late. It's just been such a joy to follow her making her dream of a yarn shop filled with her ​​beautiful yarns and patterns come true. I am also super happy on all Copenhagen knitters' behalf, because this is certainly not yet another standard shop. It is a creative yarn-candy-store.

And I could show you lots more pictures , but aside from everything else in there, it's also a shop that sells my knitting patterns.Weeee! It's crazy exciting, I think, and very serious and grown up designer-like.
As I approached the store on friday, this sight greeted me in the window.

I've designer the the little dotted hats at the front of the window. The pattern is called Viola and can be purchased in Rasmilla's shop - and through Ravelry very soon as well.

Inside the shop there was one more og my designs on display. This is a vest named Vestosaurus and it'll also be available via Ravelry soon.

This lovely lady bought one, and I helped her choose colors. It was quite a highlight for me.


And then there was lots of knitting and talking and hanging out and lots of yarn shopping all day long.

Perfect day. Absolutely perfect, actually.


7 kommentarer:

Gitte sagde ...

Jeg glæder mig til at komme ud og se Rasmillas butik, dine billeder gør i hvert fald god reklame for stedet ;-) Tillykke med at du har fået dine opskrifter til salg i butikken, det må virkelig være noget helt særligt at opleve nogen købe ens opskrifter. "Vestosaurus" kunne også blive et af mine kommende projekter.

Kh Gitte

Christian sagde ...

I love the felted necklaces, they remind me of Liquorice Allsorts. Does the shop sell by mail order?

Charlotte Kaae sagde ...

Smiler tak for alle de fede billeder, både fra onsdag og fredag. Glæder mig til at strikke Vestusaurus... :-)

paakrogen sagde ...

Det ser ligeså godt ud som det var :-)
Det var hyggeligt at møde dig.

Vh Sidsel

Majer sagde ...

Ej hvor kunne vi godt bruge sådan en skøn butik her i midtjylland. Jeg ved da ikke lige hvad der gør det, for mine lokale garn pushere er bestemt også altid vildt søde og hjælpsomme og dejlige at besøge. Der ser bare ud til at være et eller andet over Rasmilla butikken, som jeg også oplevede, da jeg var inde i Tante Grøn butikken i Odense.

Signest sagde ...

@Gitte: Mange tak skal du have, det er virkelig særligt :) Vestosaurus er lige på trapperne. Jeg mangler bare de allersidste detaljer på den engelske version.

@Christian: They do look like sweets don't they :) Rasmilla has a webshop (www.rasmilla.dk) and i'm sure you could write her and figure something out about the necklaces

@Charlotte: Så lidt. Tak for nogle hyggelige og kæmpe inspirerende dage!

@Sidsel (paakrogen): Tark! Er også glad for at have mødt dig. Super hyggelig dag :)

@Majer: Ja, alle strikkere burde virkelig have sådan en butik i nabolaget, synes jeg.
Jeg har endnu ikke været i Tante Grøn, men har lidt planlagt en tur snart. Har hørt så meget godt :)

Ellen Kathrine sagde ...

wauw tillykke- det må da være en fed fornemmelse at hjælpe en kunde med at vælge garn til sin egen opskrift... og så skønt at se at Sanne har fået butik.... nu må jeg bare lige køre omkring Amager...