torsdag den 3. november 2011

Test Knitters Wanted

Jeg tror nok jeg må kaste håndklædet lidt i ringen, og bede om hjælp. Jeg har alt for mange planer og alt for lidt tid. Så hvis der er nogen derude der kunne tænke sig at hjælpe mig med at teststrikke nogle af mine design, så har du chancen nu.


Jeg kunne for eksempel vildt godt tænke mig, at få lavet Vitus hættetrøje-opskriften færdig (se lidt flere detaljer her), men hver gang jeg sætter mig med det, så pibler ideerne frem. Jeg gad også rigtig gerne, at dette gule garn blev til en lille Dagny der kan hænge i Rasmillas butik.


Penge har jeg desværre ingen af, men jeg ville gerne tilbyde en eller anden form for kompensation. For eksempel har jeg en del lækkert garn - og opskrifter selvfølgelig også *lokkelokke*

Og så skal jeg nok også lige fortælle, at teststrikning af en ny opskrift involverer en del arbejde, strikkeprøvestrikning og den slags. Det er vigtigt at ramme strikkefastheden nøjagtigt, at følge opskriften til punkt og prikke - og at stille spørgsmål og tage noter når opskriften er uklar, har fejl eller tallene ikke stemmer.

Og hvis du synes det lyder sjovt, så skal du helt sikkert skrive til mig!

• • •

I think I may have to throw in the towel in the ring and ask for help. I have too many plans and too little time. So if there is anyone out there who would like to help me test knit some of my designs, here's your chance.

For instance I'd love to finish the pattern for the ​​Vitus Hoodie (see a few more detail here), but every time I sit down to do it, ideas 
trickles into my brain. I'd also really love for thisyellow yarn to become a little Dagny that can hang in Rasmillas store.

Of money I 
unfortunately have none, but I would like to offer some sort of compensation. For example, I have lots of lovely yarn...

And should probably just say that test knitting a new pattern involves some extra work, some swatch knitting and such. It is important to hit the knitting gauge and to follow the pattern to the letter - and to ask questions and take notes when the pattern is unclear, have errors or the numbers don't add up.

If you think that sounds like fun, you should definitely write me! 

7 kommentarer:

Christine sagde ...

-Tillykke med dit nye job.
Og tak for en rigtig hyggelig snak i efterårsferien i Uldstedet om krydret strik.

Mange hilsener Christine

Christine sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Kathrine sagde ...

Uh hvor vil jeg bare rigtig gerne være teststrikker for dig. Min strikkelyst er i top, men min lille elias har bare ikke brug for flere trøjer;)

Jeg er perfektionist og strikker altid efter opskrift.

Se evt min blog og skriv endelig tilbage til:

Kathrineiskotland@yahoo.com

(bare rolig jeg bor ikke i skotland længere)

Kh

Kathrine

Signest sagde ...

@Christine: Hej Christine. Mange tak skal du have og selv mange tak for en rigtig hyggelig strikkesnak :)

@Kathrine: Hvor er det fedt. Jeg skriver lige en mail til dig :)

Freydis Aradottir sagde ...

Your patterns are so nice and I really like to read your blog.
I would love to test knit for you but I live in Iceland so that could be a little complicated. But if you are interested I´m in. My name on Ravelry is knitte.
Best regards
Freydis

Jeanett Kaare sagde ...

hej Signe

har også fulgt med længe - og du skriver så hyggeligt - og ja laver fede designs.

Jeg vil da også gerne være teststrikker for dig. Mine unger vil godt nok gerne have trøjer, men synes det ville være sjovt at være med på et nyt projekt! Og jeg kan ikke finde på opskrifter selv - så er afhængig af andres møsntre og ideer. Måske en dagny...Så sig til,,,,,
jeanett@weltklasse.dk
God aften
Jeanett

Signest sagde ...

@Freydis: Thank you very much for your lovely words!
I think that for right now international test knitting is a bit more than I can handle. There will be more patterns from me in the future, though, so maybe I can write you then?

@Jeanett: Mange tak skal du have. Jeg skriver lige til dig :)