mandag den 20. februar 2012

Dynamo Vest er Ude

Så fik jeg endelig, med lidt godt hjælp fra verdens bedste Lykkefant, det sidste på plads så mit bud på en babyundetrøje eller babyvest uden sammensyninger nu kan udgives via Ravelry.


Dynamo er en enkel og klassisk vest til babyer og små børn, strikket helt rib. Vesten er strikket rundt på rundpind og strikkes nedefra og op. Den deles ved ærme-gabenene, hvorefter der strikkes frem og tilbage.


Dynamo har en knaplukning over højre skulder for at gøre plads til selv det største barnehoved og  kan være vild og farverig eller afdæmpet og klassisk, alt efter hvilket garn og hvilke knapper der vælges - og hvem der strikker den.


Dynamo Vest
Størrelser
0-3 (6-12 mdr) 1-2 år (2-3 år) 4-5 år

Mål
Overvidde: 39 (43) 52 (56) 60 cm

Længde: 28 (31) 34 (36) 39 cm

Strikkefastheden
28 masker per 10 cm i glatstrik.

Garn
160 (190) 250 (285) 330 meter strømpegarnstykkelse

Jeg brugte 
Arwetta Ekstra Fin Merino by Filcolana in color 954 (100% Merino; 209 meter/230 yard per 50 g) and
Tosh Sock by Madelinetosh in color Magenta (100% merino; 395 yards/361 meter per 114 g)



For at vise at opskriften kan bruges til at strikke en babyundertrøje eller babyvest, men også en børnevest til lidt større børn strikkede jeg en til min Nova, som KUN går i pink og lilla for tiden. 
Så fik jeg også lejlighed til at prøve at have Tosh Sock fra Madelinetosh mellem fingrene, hvilket absolut også var et plus - især de smukke farver. Med hensyn til strikkefornøjelse er jeg klart mere til Arwetta ekstra fin merino, som bare er så oplagt til blødt babystrik.

3 kommentarer:

christunte sagde ...

Hvor er den bare superfin! Rigtig enkel, stilig og supersmart. Modellerne ser også virkelig søde ud!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det var så lidt ;) Elsker dine billeder af både LB og Nova ;)

Signest sagde ...

Tusind tak begge to :)