lørdag den 11. februar 2012

Dynamo Vest in the Works

Jeg har strikket en babyvest. En helt klassisk, enkel babyvest i rib. Jeg havde lyst til at strikke en babyvest til en gave, men jeg havde ikke lyst til at strikke frem og tilbage. Jeg foretrækker klart at strikke rundt på rundpind, hvis det på nogen måde giver mening - og det gør det i den grad med en babyvest.
Jeg har nu skrevet opskriften ned og sidder og arbejder på at få den helt klar og færdig til (selv)udgivelse.  Det er sådan et hurtigt lille hyggeprojekt med babytøj - og veste er geniale til smålingerne. Og så tænkte jeg, at der måske er andre end mig, der havde lyst til at strikke små veste på rundpind.

Igår var jeg ude og besøge modtageren af vesten og hans mor - Lykkefanten og hendes storcharmerende, lille LB. Jeg tog nogle rigtig fine billeder, som jeg skal jeg redigere lige om lidt. I mellemtiden kan jeg vise dette billede jeg tog, mens hr. Model tog sig en lille 3 timers skraber.


I've just knitted a baby vest. A very classic, simple baby vest in ribbing. I wanted to knit a baby vest for a gift, but I had no desire to knit it back and forth. I very much prefer to knit in the round if it in any way makes sense - and it makes a lot of sense with a baby vest.
I've written the pattern now and sitting and working on getting in ready for self-publication. Knitting baby stuff is lovely because it's such fast knits - and vests are so is brilliantly useful for wee ones. And so I thought that perhaps other knitters would like to knit baby vests in the round on circular needles ind stead of the old way.

Yesterday I was visiting the recipient of the vest and his mom - Lykkefanten and her very charming little LB. I took some really lovely photos that I'll be editing the photos in a second. In the meantime,  I'll show you this picture I took while Mr Model took a little 3-hour nap.

9 kommentarer:

gelineck sagde ...

Den er meget fin - og drenget.

Nu strikker jeg tøse-veste, men da mine drenge var små synes jeg det var svært at finde opskrifter på drenge-baby-veste. Små veste bliver meget nemt for tøsede...

Signest sagde ...

Tak :)

Egentlig synes jeg vesten er meget unisex. Den grå version er jeg enig i ser temmelig drenget ud, men den jeg er ved at strikke til min Nova er meget langt fra at være drenget pga. et helt andet farvevalg :)

- Og jeg er enig med dig i at det somme tider kan være svært at få øje på det drengede strik iblandt alt det pigede ;)

Anonym sagde ...

Glæder mig til opskrift - den ser skøn ud!:-)

Monstermønster sagde ...

Veldig fin halsutrigning på den! Og ja, synes den funker til unisex, enkel å variere med fargene. Supert!

Anonym sagde ...

Glæder mig bestemt til opskrift - har nemlig en lille dreng på vej, som bestemt må eje en sådan ;o)
Som altid en fornøjelse at følge dine fantastiske projekter;o)

Anonym sagde ...

Glæder mig bestemt til opskrift - har nemlig en lille dreng på vej, som bestemt må eje en sådan ;o)
Som altid en fornøjelse at følge dine fantastiske projekter;o)

Lykke sagde ...

Det er virkelig en rigtig fin vest med en lækker detalje i udførelsen af halsudskæringen!

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Wow så fin - ja rundpinde er bedre - skal selv til at lave en vest til min lille :)

Sidsel Sangild sagde ...

Den er fin! Og smart med rundpinde :-)