fredag den 3. februar 2012

Mad Mad Mad

Har lige været på posthuset for at betale en klækkelig sum i told og et decideret svulstigt beløb i toldgebyr, så jeg kunne få min pakke med hjem. Good grief, siger jeg bare. Og jeg prøver virkelig at være bitter over det, men jeg kan ikke. Inde i den udleverede pakke lå der nemlig dette himmelske garn.

Madelinetosh Pashmina - 75% Merino, 15% silke, 10% cashmere

Allerhelvedes dyrt, men aldeles himmelsk.


Og som om det ikke var mere end rigeligt, så har jeg forleden modtaget dette smukke nøgle med posten. Jeg er nemlig ved at udarbejde en lille opskrift på en helt enkel vest/undertrøje til babyer og børn - strikket på rundpind, og fandt på at min Nova måtte have en også. Men min Nova går udelukkende og KUN i pink og lilla for tiden, så... så er det jo klart at man må have noget Madelinetosh Tosh Sock, ik'?!



I've just been to the post office to pay a hefty sum in customs and a decidedly opulent amount in customs fees so I could take my parcel home. Good grief, I say. And I try to be bitter about it, but I fail. Because inside the parcel was this heavenly yarn.


Hellish expensive, but absolutely heavenly.

And as if that wasn't more than enough, I recently received this beautiful hank in the mail as well. You see, I'm writing a wee pattern for a very simple vest for babies and children - knitted on circular needles, and decided that my Nova have to have one too. But my Nova is exclusively and ONLY wearing pink and purple these days so ...  off course I have to have some Madelinetosh Tosh Sock to knit it in, right?!

9 kommentarer:

Ann sagde ...

Whau! Sikke en farve!
Det er så lækkert, det garn.
Husk næste gang, at købe dit garn i et EU-land, f.eks. England (f.eks. Loop Knitting), så du ikke skal betale told og gebyr, ik'!?

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Tja, moms (for det er moms, ikke told) er noget stads... men det er også altid gebyret, der får mig til at blive arrig. Hvis man så havde en mulighed for at betale momsen frivilligt uden at skulle betale gebyret, så ville jeg gøre det til enhver tid.
Men det er nu noget helt fantastisk garn, du har fået dig. Jeg glæder mig til at se, hvad det bliver til!

Camilla sagde ...

Jeg vil lige bakke op om Anns indlæg, jeg bruger også enten loop eller penelope i Amsterdam. Super hurtig levering, stort udvalg, igen sure overraskelser på posthuset.

KC sagde ...

Hej
Undskyld jeg skriver her, men jeg har skrevet en mail til dig vedrørende et spørgsmål til VERA opskriften, men jeg er i tvivl om, hvorvidt du har modtaget den?
Vh
Karin

Signest sagde ...

Hej Karin

Jeg har modtaget din mail, tak den den :)
Jeg skal nok svare så snart jeg har ro til det, hvilket vil sige imorgen mandag.
Tænker du mener Vega-opskriften... ?

-Signe

Signest sagde ...

Tak for jeres kommentarer. Det ER virkelig,virkelig lækkert garn og totalt pengene værd. Heldigvis

Mht det med at købe indenfor EU, så har jeg faktisk stadig mindst break even ifht Loop pris - selv med moms/told og gebyr. Garnet var nemlig på tilbud ;) (Og Loops prisleje er ikke just i discount-enden - ikke at jeg ikke forstår og respekterer hvorfor)

Et andet aspekt er, at jeg skulle betale med Paypal fordi garnet var en gevinst til mig selv efter jeg fik betaling fra Twist Collective ;)

Penelope i Amsterdam har jeg aldrig stødt på før. Det må da vist liiige undersøges. Tak for tippet, Camilla!

KC sagde ...

Ja ^_^

mikaunika sagde ...

Ja sådan er de jo når man forelsker sig i noget garn, det kender jeg rigtig godt, ha en herlig søndag
MIKAUNIKA
Monicakrista

Signest sagde ...

Ja, ik'. Det er noget farligt noget :)