fredag den 24. februar 2012

Magnus er Ude


Jeg afbryder lige min lille serie om ekskursionen til Fyn og Hjelholt for idag, for jeg er simpelthen nødt til at fortælle at mit Magnus-design nu er oppe og gratis tilgængelig på Filcolanas hjemmeside.


Magnus er en helt enkel drengesweater med bånd af perlestrik og et lille farvepift i form af knapper i raglanåbningen. 
Ideen med designet var at skabe et enkelt design der var både sjovt og forholdvis let at strikke, og som klæder både store og små drenge.
Sweaterens farve er desværre off på dette billede...

Størrelser
86/92 cl / 2 år (98/104 cl / 4 år ) 110/116 cl / 6 år (122/128 cl / 8 år) 134/140 cl /10 år (146/152 cl / 12 år)

Mål
Passer til brystvidde: 27 (28) 30 (32) 34 (36) cm
Ærmelængde: 21,5 (26,5) 29 (31,5) 34,5 (38) cm
Hel længde: 35 (36) 38 (43) 47 (50) cm

Strikkefastheden
18 m og 27 p i glatstrikning på p 41⁄2 mm = 10 x 10 cm.

Garn
Peruvian Highland Wool fra Filcolana (100% uld; ca. 100 meter per 50 g)


OBS! Opskriften er nede netop, men kommer op snarest muligt. Beklager!)

! Bemærk at der somme tider opstår der et problem ved download så filen ikke kan åbnes og der står .pdf.doc i enden. Hvis det sker skal du blot slette .doc og så kan filen åbnes som .pdf på almindelig vis !



• • •

I've just interrupted my little series about my visit to Funen and Hjelholt Wool Mill, because I wanted to announce that my design Magnus is up on Filcolanas website. The pattern will be available in English shortly.

Incidentally my design Idun is now available in English HERE 




5 kommentarer:

Ann sagde ...

Hvor er den fin, Signe.
Enkel uden at være kedelig - tværtimod!
Den bliver et hit, er jeg sikker på.
Tillykke med den.
Den er straks downloaded.

Camilla sagde ...

Åh hvor er den fin, den skal jeg da helt sikkert strikke!!!

lise sagde ...

Jeg vil meget gerne have den skønne "Magnus",men jeg kan ikke finde den i listen på Filcolanas hjemmeside.Når jeg benytter dit link får jeg et billede af "Magnus",men downloadet giver en opskrift på "Clara Sofie"
Kan du hjælpe?

Signest sagde ...

Hej Lise

Vi fandt en fejl i opskriften og har pillet den ned indtil fejlen er blevet rettet. Jeg beklager!

Jeg håber den er oppe igen lige om lidt...

-Signe

lise sagde ...

hey igen, fandt "Magnus" under Pelsuld :-)ledte jo under Peruvian.Men downloadet giver stadig opskrift på "Clara sofie" som også står under Pelsuld