lørdag den 17. marts 2012

Fjord er Ude

Så blev superseje Merete færdig med at teststrikke Fjord, opskriften er blevet færdigpoleret og fin, og kan nu købes via Ravelry.


 Ideen til Fjord opstod af en skitse jeg lavede af snoninger. Mens jeg omdannede min skitse til en strikkeprøve voksede ideen, og nærmest inden jeg vidste af det var dette design opstået i mit hoved. Nogle gange sker der noget godt når det rigtige garn og den gode idé mødes, og det er sådan Fjord er blevet til.


Fjord er en en enkel raglantrøje med et bugtende snoningsmønster over ryg og forstykke.Trøjen strikkes ud i et på rundpind og strømpepinde. Den strikkes nedefra og op, og der startes med kroppen. Herefter strikkes ærmerne. Til sidst samles alle dele på rundpinden og bærestykket strikkes.

Fjord


Størrelser
 4 (6) 8 (10) 12 år

Mål
Overvidde: 66 (71) 75 (79) 86,5 cm

Længde: 37,5 (40) 45 (49) 51,5 cm
- se evt. størrelsesdiagram nedenfor

Strikkefastheden

18 m i rib og 20 m glatstrik = 10 cm

Garn
Rasmilla’s Tykke Yndlingsgarn
(55% lammeuld, 45% bomuld; 117 meter per 50 g) 
4 (5) 6 (6) 7 nøgler








2 kommentarer:

Merete sagde ...

Det har været en fornøjelse at strikke den. Den er bare så smuk

lena sagde ...

Det varen fiiin genser. Tror jeg skal strikke den til sønnen min etterhvert:)