mandag den 12. marts 2012

Knitting Geek Book Heaven

Hele dagen idag har jeg været restløs og ufokuseret. Jeg har rigtig meget lyst til at skrive noget, men alt for meget at det jeg går og arbejder på er i en akavet fase, hvor der i virkeligheden er så meget at fortælle.

At min Nova er hjemme på 3. uge pga sygdom, og bidrager med en lid strøm af afbrydelser, hjælper selvfølgelig heller ikke på fokus. Selvom det også er ret hyggeligt det meste af tiden.
Så ringede det på døren, og postbuddet kom med en stor, fed Amazon.co.uk-kasse og pludselig vidste jeg hvad jeg ville skrive.

Jeg elsker strikkebøger, og jeg elsker ideen om at have et omfattende og velassorteret strikkebibliotek i min bogreol. Man må sige, at jeg har taget seriøse skridt i retning af at få det til at ske, på det seneste.


3 bøger der har stået på min ønskeliste længe: Deborah Newtons Designing Knitwear, The Essential Guide to Colour Knitting Technique af Margaret Radcliffe og det første bind af Vogue Knittings Stitchionaries, som netop er kommet som paperback.
Noget tyder på, at Vogue Knitting nu lader en efter en af deres serie af Stitchionaries udkomme i det billigere format, og gæt hvem der står på spring til den næste allerede.


 En ægte klassiker, som jeg har drømt om at eje i årevis: Knitting in the Old Way af Priscilla A. Gibson-Roberts og Deborah Robson. Nu hvor jeg så småt har sat et lille projekt i søen, som handler om dansk strikketradition, var jeg helt klart nødt til at købe den.


Se de fine illustrationer. Det er en helt fantastisk bog.


To styk japanske stitch dictionaries... øhm, mønsterbøger, altså mønster som i mønsterrapport - ikke mønster som i opskrift.


Og en lille fin bog om de japanske strikkesymboler. Japanerne har et uovertruffent strikkediagram-symbol-sprog.



Den bog den flinke postmand kom med idag var denne: The Principles of Knitting. 2. udgaven af en meget populær strikketeknisk bog, som på jeg på Ravelry så beskrevet som "650+ siders paradis for strikkenørder". Det er klar, at jeg måtte eje den straks.


En strikketeknisk mursten. Himmelsk.

• • •

All day today I've been restless and unfocused. I very much wanted to write something, but too much to what I am working on is in at an awkward phase where there really isn't much to tell.

That my Nova is home on her 3rd week due to illness definitely contributes to the lack of focus. Although owe enjoy ourselves most of the time, it's still a whole lot of interruptions.
Then the doorbell rang and the postman brought us a big Amazon.co.uk box and suddenly I knew what I wanted to write about.

I love knitting books and I love the idea of having a comprehensive and well-stocked knitting library on my bookshelf. And I've definitely taken serious steps towards making this a reality lately...



3 books that have been on my wish list for a long time: Deborah Newton's Designing Knitwear, The Essential Guide to Color Knitting Techniques by Margaret Radcliffe and the first volume of Vogue Knittings Stitchionaries, which has just been published as a paperback.
Evidently Vogue Knitting are now publishing one after another of their series of Stitchionaries in this cheaper format, and guess who has preordered the next one.

A true classic that I've been dreaming about owning for years: Knitting in the Old Way by Priscilla A. Gibson-Roberts and Deborah Robson. Now that I've started
 a small project, which is about Danish knitting traditions, I just had to buy it.

Look at the lovely illustrations. This is a fantastic book.

Two Japanese stitch dictionaries.

And a nice little book about the Japanese knitting symbols. The Japanese have an created the most wonderful language of knitting chart symbols.

The book the nice post man brought today: The Principles of Knitting. A revised edition of a popular knitting technique book, which was described as "650 +pages of paradise for knitting geeks" on Ravelry. Obviously I had to own it.

5 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Den nederste havnet med et brak i postkassen min i forrige uke. Heaven! I'm in heaven!

Monstermønster sagde ...

Og god bedring til Nova!

Signest sagde ...

Hi hi, ja det er en tung svend :)

Og mange tak :)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Rigtig god bedring til Nova, sikke noget, at hun stadig skranter.
Oh ja, teknikbøger er nu altså det bedste der findes... jeg tror, jeg må en tur på Amazon inden længe ;)

StickLena =KnitLena sagde ...

Vilka härliga böcker du fått tag i, de japanska verkar vara spännande på sitt eget sätt!