mandag den 18. februar 2013

Operation back-log: Knitting for Husband

I have all of these old knitting projects lying around the house, and I'm so tired of them. They take up too much space in my head, and weigh me down creatively. So I've decided to make it my focus to rid myself of them this year.

The first of these is a bit of a tragedy, but at least the ending is happy.

A while back I knit a vest for my husband, Jon. I spent every free solo moment of december 2010 secretly knitting lovely wool on tiny needles. I even finished before Christmas, so I was able to give as a Christmas present as i had planned (which doesn't always happen). He was very pleased and happy with his present - and he wore the vest (which doesn't always happen either).


But then tragedy struck after less than a month. He stuck the vest in the washing machine with a regular load and laundry by accident and ruined it. It was awful. Just awful.
It could have been worse though. At least he understands the time, effort, thought and love that goes into the knitting, so he was very, very sorry.
That only made me slightly less upset, though, and so I announced that I would never, ever knit anything for him again. Ever.

I was working on a pair of socks for him at the time, so naturally they got shoved to the bottom of the knitting basket. I don't much enjoy knitting socks to begin with and had only cast them on because he'd asked me for some, so... harumpfh!


This year, well... last year, I asked him what he wanted for Christmas and he said he'd love some warm, handknit socks. And I guess time heals some wounds, because I found I didn't mind finishing the pair at the bottom of the knitting basket for him. He wears them all the time, and it makes me smile when he does.


So that is the first back-log knitting project done. And they are knit in superwash Regia sock yarn, that I really don't think he can ruin by accident.


* * *


Jeg har en hel del gamle strikkeprojekter liggende rundt omkring i huset, og jeg er så træt af dem. De fylder for meget i mit hoved, og tynger min kreativitet. Derfor har jeg besluttet mig for, at i år skal de væk. Allesammen

Den første af disse projekter er lidt af en tragedie, men i det mindste med en happy ending.

For et godt stykke tid siden strikkede jeg en vest til min mand, Jon. Jeg tilbragte hvert ledige øjeblik i december 2010 med i hemmelighed at strikke dejlige uld på bittesmå pinde. Jeg nåede endda at blive færdig inden jul, så jeg var i kunne give ham den i en julegave, som jeg havde planlagt (hvilket ikke altid sker). Han blev meget glad for sin gave - og han gik sågar med dem (hvilket ikke altid sker heller).

Men så ramte tragedie os efter mindre end en måned. Han proppede vesten i vaskemaskinen sammen med en almindelig gang vasketøj ved et uheld og ødelagt den. Det var skrækkeligt og helt forfædeligt.
Det kunne dog have været værre endnu. I det mindste forstår han godt den tid, det arbejde og de tanker og kærlighed sådan en strikkeprojekt består af, så han var meget ked af uheldet. Hvilken kun gjorde min en smule gal, så jeg meddelte, at jeg aldrig ville strikke noget til ham igen. Nogensinde.

Jeg var igang med et par sokker til ham, så de blev naturligvis straks proppet allernederst i strikkekurven. Jeg er ikke ret vildt med at strikke sokker til at begynde med, og havde kun slået op til dem fordi Jon havde spurgt mig om jeg ville så... fnys!

I år, godt ... ej, sidste år, spurgte jeg ham, hvad han ønskede til jul, og han sagde, at han rigtig gerne ville have nogle varme, håndstrikkede sokker. Jeg tror tiden læger ihvertfald visse, strikkerelaterede sår, fordi jeg fandt, at jeg ikke havde noget imod at færdiggøre parret fra nederst i strikkekurven til ham. Og han går med dem hele tiden, hvilket gør mig rigtig glad.

Så er ihvertfald det første back-log strikkeprojekt klaret. Og strømperne er strikket i superwash Regia strømpegarn, som jeg virkelig ikk tror han kan ødelægge.

1 kommentar:

StickLena =KnitLena sagde ...

What a sad story when the knitted vest in the nice colour was washed wrongly...I do hope thata the husband know how do next time...