torsdag den 13. juni 2013

Squirrels!

The First Fall edition of Knitty just went live, including a design by me: a hat named Squirrels. This is one of two designs that I've had to keep stumm about for... a very long time. At least it feels like a long time. Having to keep knitterly secrets is hard, but seeing the pattern live is a good reward for all the secrecy.


I've had he idea for the hat for quite a while really, but I wasn't able to find any relevant yarn locally in the proper squirrel colour. One day I decided to have a look at Quince and Co's website because I love the yarns and especially the colourways. And there was the perfect squirrel colour in the perfect wooly yarn. Suddenly it all came together for me.

The idea of a hat with squirrels running around it kind of quirky, and knitting it and getting the design and the chart just right was such good fun. I love knitting hats. They knit up fast. They are best worked in the round - always a big plus. The rules that apply to other items of adult clothing don't seem to apply. Kind of the same with socks. They can be silly and quirky and colourful without anybody loosing grown-up points.


Somewhere along the way I thought of submitting the design to Knitty, and once I had the idea I just had to try it. It seemed like such a good fit Knitty and Squirrels. And I guess I'm not the only one who thought so, since I'm in Knitty wearing my Squirrel hat. Yaih!


• • •

First Fall udgaven af det amerikanske online strikkeblad Knitty er netop gået live. Og med i det er der et design af mig: en hat kaldet Squirrels (Egern). Squirrels er en af ​​to design, som jeg har måtte holde mund om i ...  laaang tid. Eller sådan føles det. Det er hårdt at skulle holde på striksomme hemmeligheder, men at se opskriften gå live er en god belønning. 



Jeg har haft han ideen til hatten i et godt stykke tid, men har ikke kunne finde noget garn i den rigtige egernfarve her i Danmark. En dag besluttede jeg at tage et kig på Quince and Cos hjemmeside, fordi jeg elsker deres garn og især deres farver. Og lige der var det perfekte egernfarvede garn i den perfekte uldne kvalitet. Og pludselig gik det hele op i en højere enhed.

Ideen om en hue med egern der løber rundt ret... finurlig, og at strikke prøver på den og arbejde med at få designet og diagrammet til at fungere var super sjovt. Jeg elsker at strikke hatte. De er hurtige, og så kan de strikkes rundt på rundpind - altid et stort plus. De regler, der gælder for anden voksenbeklædning synes heller ikke at gælde for huer. Lidt det samme gælder sokker. De kan være fjollede, finurlige og farverige, uden at nogen mister voksenpoint af den grund.


Et eller andet sted under processen, fik jeg ideen til at sende designet til Knitty, og da først jeg havde tanken, måtte den prøves af. De virkede som om de kunne være et godt match, Knitty og Squirrels. Og jeg var ikke den eneste der synes det, for netop nu kan man se mig iført min egernhat i selvsamme blad. Jaih, jeg er i Knitty!

Ingen kommentarer: